poniedziałek, 23 czerwca 2014

Wegańskie ruskie...

Ciąg dalszy pierogowego szaleństwa. Tak dziwnie mam, że jak nie robię pierogów to nie robię, a jak zacznę to skończyć nie mogę. Dzisiaj pomyślałam o ruskich. W ramach zmian wegańskich w jadłospisie i z nich zrobiłam wersje wegańską. Przyznam szczerze, myślę, że są jeszcze lepsze niż tradycyjne ruskie. Moja Mama przyszła podczas ich gotowania i poprosiła o jednego i stwierdziła, że super.

                                                               by Alex

Zawartość patelni znikła w oka mgnieniu.

WEGAŃSKIE RUSKIE (ok. 36 średniej wielkości pierogów)

Składniki ciasta: 1,5 szklanki maki pszennej pełnoziarnistej, 1/2 szklanki mąki żytniej, łyżeczka soli, szklanka ciepłej wody.

Wszystkie składniki ciasta mieszam, wałkuję i wykrajam kółka, które faszeruję, sklejam i gotuję do miękkości.

Składniki farszu: 1 ser tofu naturalne, ok 200 g. ugotowanych ziemniaków, 2 cebule, sól, pieprz, sos sojowy.

Cebulę siekam w drobną kostkę, zrumieniam na oleju. Kartofle ubijam, dodaję do nich zeszkloną cebulę i rozgnieciony widelcem ser tofu. Doprawiam do smaku. Ja doprawiam farsz na ostro bo fajnie się komponuje z delikatnym ciastem.

Po ugotowaniu pierogi podaję z zeszkloną cebulką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz