poniedziałek, 16 czerwca 2014

Kapusta głowa pusta, wcale nie ...

Kocham ten czas w przyrodzie, gdy wszystko się budzi robi się pięknie. Pojawiają się możliwości przygotowania lekkich potraw z młodych warzyw. Ja od pewnego czasu mieszkam w małej miejscowości, gdzie mamy zaprzyjaźnione gospodarstwo rolne i jak tylko młode warzywa się pojawiają staję się tam bardzo częstym gościem. Tak pomyślałam, że podzielę się dzisiaj z Wami Kochani moją kapustą wiosenno-letnią.


KAPUSTA WIOSENNO-LETNIA

Składniki: 1 średnia kapusta, 3 cebule, 1 duży pęczek młodej marchewki, pęczek duży koperku, sól pieprz, kminek ziarna i mielony, sos sojowy, papryka słodka i ostra.

Kapustę siekam dość drobno, marchewkę ścieram na tarce o grubych oczkach, cebulę kroję w paseczki.
Rozgrzewam dwie trzy łyżki oleju podsmażam cebulę, gdy nabiera złotego koloru w rzucam marchewkę i kapustę, chwilkę podsmażam. Następnie podlewam ok 2 szklankami wody i podduszam, aby kapusta zmiękła. Po ok 15 minutach dodaję pokrojone pomidory i doprawiam do smaku. Duszę wszystko do miękkości na koniec dodaję koperek i gotowe. Smaczne i lekkie. Można wcinać z młodymi kartofelkami lub samą!
Ja lubię wrzucić do tego kostkę sojową i mam taki lekko oszukany bigosik.

1 komentarz:

  1. Bardzo zdrowa i pyszna sałatka.Do przygotowania nadaje się dobrze hebel Borner.

    OdpowiedzUsuń