czwartek, 19 czerwca 2014

Chlebek ziołami pachnący...

Dzisiaj przeglądając moje zbiory przepisów znalazłam przepis na chlebek, który nigdy nie piekłam. I postanowiłam dzisiaj zaryzykować, tym bardziej, że dziwnym trafem zabrakło w domu chleba. Przepis jest prosty, a chlebek wyszedł tak dobry, że wieczorem musiałam upiec drugi bo na śniadanie mogłoby zabraknąć.



 
by Alex
 
Przyznam się szczerze, że dawno chlebek upieczony w domu nie wyszedł mi tak ładnie.
 
CHLEBEK ZIOŁOWY
 
Składniki: 370 g. mąki pszennej 650, 100 g. mąki pszennej pełnoziarnistej, łyżeczka soli, 25 g. drożdży świeżych, 400 ml wody ciepłej, 6 ząbków czosnku, 2 łyżeczki czosnku granulowanego, 1 łyżeczka rozmarynu, 1 łyżeczka tymianku, łyżeczka oleju.
 
Zaczynam od obrania czosnku, który przeciskam przez praskę i lekko podpiekam na oleju. W misce mieszam obie mąki dodaję przyprawy i czosnek z patelni. Drożdże rozpuszczam w wodzie dodaję do masy i dokładnie mieszam. Ciasto powinno być lekko lejące. Odstawiam na ok. 1 godzinę w ciepłe miejsce.
Foremkę, keksówkę smaruję olejem i posypuję bułką tartą i wylewam masę chlebową.
Piekę w temperaturze 180 stopni około 1 godzinę, aby góra była przyrumieniona.
Studzę na kratce i gotowe. Smacznego!
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz