poniedziałek, 16 czerwca 2014

Tatar z cukinii...

Muszę się usprawiedliwić, dopiero zaczęłam prowadzić blog, a już przerwy się zdarzają. Ale powód był poważny kończyłam wzory zaproszeń ślubnych dla koleżanki. Zostałam poproszona o zrobienie zaproszeń na jej ślub, jest to dla mnie zaszczyt bowiem od niedawna zajmuje mnie quilling i kiedy tylko mogę ćwiczę i doskonalę moje umiejętności. Ale to temat chyba na odrębny blog. Dzisiaj skupiam się na jedzonku.
Zacznę od przekąski, którą wymyśliłam już jakiś czas temu, a pojawia się często ma moim stole szczególnie w sezonie na cukinie, kiedy od pani z gospodarstwa mogę dostać młode i soczyste cukinie.
Sos, który jest dodatkiem co cukinii przyrządzony jest z naszej polskiej papryki i pomidorów od pani z gospodarstwa.
Całość wygląda tak:


 SOS POMIDOROWO - PAPRYKOWY

Składniki: 1 cebula, 2 pomidory, 1 duża papryka, sól, pieprz, papryka wędzona, papryka ostra, sos sojowy.

Paprykę podpiekam w piekarniku w temperaturze 200 stopni, gdy skórka ściemnieje wyciągam, studzę i obieram ze skórki. Cebulę siekam wrzucam na olej i lekko podsmażam, dodaję pokrojone w kostkę pomidory, przez ok. 15 minut podpiekam z przyprawami. Następnie dodaję pokrojoną drobno paprykę. Po odparowaniu wody z pomidorów miksuję wszystko na gładką masę.

Na talerz wlewam kilka łyżek sosu.

TATAR Z CUKINII

Składniki: 1 średnia cukinia, garść posiekanej pietruszki, garść posiekanego szczypiorku, sól, pieprz, sos sojowy.

Całą cukinie obieram nożykiem do jarzyn tak aby powstały paseczki. Skraplam sosem sojowym. Odstawiam na ok 15 minut, aby nadmiar wody spłynął.
Następnie doprawiam do smaku i mieszam z pietruszką i szczypiorkiem. Wszystko wkładam do foremki okrągłej delikatnie umieszczam na przygotowanym sosie. Gotowe! Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz