wtorek, 10 czerwca 2014

Gorąco...

Coś mi dzisiaj maszyna moja odmawia posłuszeństwa. Ponawiam próbę. Chcę się Drodzy Moi podzielić z Wami dzisiaj moim sposobem na jedzonko w gorący dzień. Chodzi o to, aby się nie napracować, a zjeść i wypić coś smacznego. Zacznę od koktajlu, którego przepis podstawowy znaleziony w sieci nieco zmodyfikowałam i co tu wiele mówić zakochałam się w smaku. Mówię tu o KOKTAJLU Z TRUSKAWKĄ. Przed potraktowaniem go mikserem wyglądał tak:

Po tym jak te smakołyki potraktowałam mikserem wyglądało to tak:


Składniki na KOKTAJL Z TRUSKAWKĄ: 2 garści szpinaku baby, 1 dojrzałe mango, sok świeżo wyciśnięty z 3 pomarańczy, 2-3 garści truskawek, można dodać łyżkę syropu z agawy gdyby było za kwaśne.
Wszystkie składniki miksuję i chłodzę w lodówce. Smacznego!

Jednak jeśli mamy ochotę na coś konkretniejszego polecam

KALAFIORA Z SAŁATKĄ

Sałatka szybka w przygotowaniu i chrupiąca, jedynie kalafior wymaga chwilki w gorącej wodzie.
 
Składniki SAŁATKI: 1/2 żółtej papryki, 6 rzodkiewek, 1 pomidor, ok 6 liści kapusty pekińskiej, duży małosolny ogórek, 1/2 cebuli czerwonej i garść posiekanego szczypiorku. Jako przypraw użyłam: łyżeczki sosu sojowego, łyżeczki oliwy z oliwek, papryki słodkiej i ostrej i pieprzu ziołowego.
 
Wszystkie składniki należy pokroić wedle uznania i doprawić.
 
Kalafior ugotowałam w gorącej wodzie i gotowy posypałam wędzoną papryką. Można również dodać koperek.
 
Tak, to był obiadek, a na kolacyjkę może być:
 
PASTA SOCZEWICOWA na "klepkach" ryżowych.
 


Przepis banalny i mało wymagający. A więc:
1 szklanka ugotowanej soczewicy w tym wypadku żółtej, 1 duża cebula, garść szczypiorku, 2 marchewki do tego: sól, pieprz, curry, papryka ostra i słodka oraz łyżeczka oleju.

Przygotowanie zaczynam od ugotowania na miękko soczewicy. Następnie siekam drobno cebulę wrzucam na patelnię, kiedy trochę się podpiecze wrzucam ugotowaną soczewicę, startą na drobnych oczkach marchewkę, posiekany szczypiorek doprawiam do smaku. Następnie lekko miksuję, niedokładnie. Odstawiam do wystygnięcia i gotowe. Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz