czwartek, 12 czerwca 2014

Kolorowo śniadaniowo!

Bardzo lubię na śniadanie jeść świeży mój chlebek z wszelkimi pastami. Wprawdzie nie każdego dnia mam upieczony chlebek i wtedy do łask wraca maca i pieczywo ryżowe. W ciągu tylu lat wegetariańskich przepisów na pasty powstało wiele, jedne prostsze inne bardziej skomplikowane, wymagające więcej składników. Ostatnio jednak zauważyłam, że robię rzeczy proste, ze składników, które mam zawsze w domu. Mieszkam w małej miejscowości i staram się korzystać ze składników dostępnych w miarę na miejscu.
Pastę, która chcę zaproponować jako dodatek do kanapek wymyśliłam jako mniej kaloryczny zamiennik humusu, który osobiście uwielbiam, ale te kalorie...
Śniadanko prezentowało się ta:


A składało się z "klepek" ryżowych z pastą i sałatki.

PASTA Z CIECIORKI Z PAPRYKĄ

Składniki: 1 puszka cieciorki, 1 duża czerwona papryka, duży ząbek czosnku, garść posiekanego szczypiorku, 1 cebula, sól, pieprz, papryka wędzona, papryka ostra, curry, oliwa z oliwek.

Paprykę obieram ze skórki i kroję w kostkę, cebulę siekam drobno. Razem z papryką podsmażam na oliwie z oliwek. Dodaję przyprawy podlewam 1/2 szklanką wody i doprowadzam do odparowania wody. Gdy pozbędę się wody przez chwilkę podsmażam i odstawiam do ostygnięcia. Cieciorkę miksuję na gładką masę, dodaję paprykę jeszcze lekko miksuję i gotowe.

SAŁATKA Z PEKIŃSKIEJ

Składniki: 6 liści kapusty pekińskiej, 1 pomidor, 1/2 żółtej papryki, 6 oliwek zielonych, ogórek małosolny, oliwa z oliwek, szczypiorek garść, sól, pieprz, zioła prowansalskie.

Wszystkie składniki kroję w paseczki doprawiam i wcinam ze smakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz