czwartek, 12 czerwca 2014

Eksperyment: wegańskie placki cukiniowo-jarzynowe...

Eksperyment dlatego, że pierwszy raz robiłam placki te bez użycia jajek. Zawsze tam, gdzie cukinia było u mnie jajko, żeby się wszystko razem trzymało. Dzisiaj byłam zdziwiona, bo okazało się, że bez jajka placki te są lżejsze, delikatniejsze i nie ukrywam smaczniejsze.
Problem miałam tylko taki, że zawsze podawałam je z sosem czosnkowym, zrobionym na jogurcie naturalnym. Ale wpadłam na pomysł, że będzie pasował również sos pomidorowy ze świeżych pomidorów. Więc zabrałam się do pracy i wyszło mi coś co na talerzu prezentowało się tak:


PLACKI CUKINIOWO-WARZYWNE

Składniki: 2 małe cukinie, 1 średnia marchewka, 1 mała pietruszka, 1/4 średniego selera, garść posiekanej pietruszki, garść posiekanego szczypiorku, 2 duże ząbki czosnku, sól, pieprz, curry, papryka słodka i ostra, pieprz ziołowy, 3 łyżki kaszy manny, 2 łyżki mąki kukurydzianej, olej do smażenia.

Zaczynam od starcia na tarce o drobnych oczkach cukinii i posypaniu jej solą, aby pozbyć się nadmiaru wody. W między czasie ścieram resztę warzyw, cebulę i czosnek. Dodaję do cukinii razem z resztą składników. Doprawiam mieszam i odstawiam na kilka chwil. Jeśli masa jest bardzo lejąca dodaję jeszcze łyżkę mąki albo kukurydzianej, albo zwykłej białej. Smażę na złoto. Odsączam na ręczniku papierowym.

SOS POMIDOROWY

Składniki: 4 pomidory, 2 ząbki czosnku, 1/2 cebuli, sól, pieprz, odrobina sosu sojowego, oliwa z oliwek.

Pomidory obieram ze skórki, kroję w drobną kostkę, dodaję pokrojoną cebulę i czosnek. Wszystko przesmażam na odrobinie oliwy z oliwek do momentu aż pomidory będą miękkie. Lekko miksuję, niedbale bo nie ma to być masa lejąca. Dodaję do placków i obiad gotowy! Smacznego!

2 komentarze:

  1. My robimy sos czosnkowy z naturalnego jogurtu sojowego i jest pyszny. Tylko szkoda, że takiego jogurtu nie można kupić w Polsce w każdym markecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie szkoda, ale może kiedyś ktoś wpadnie na taki pomysł, aby były takie jogurty choć w dużych sklepach

    OdpowiedzUsuń