piątek, 19 września 2014

Stara dobra kasza....

Dzisiaj mam dwie propozycje zbliżone do siebie z dodatkiem kaszy pęczak. Zawsze miałam z nią problem, gdyż albo ją rozgotowywałam, albo miałam ją za twardą. Odkryłam, że super sposobem na nią jest gotowanie jej tak jak ryż w risotto. Z pęczakiem świetnie komponują się grzyby lub pieczarki. Omówię grzybowy pęczak, bo z pieczarkami robi się tak samo.

                                                                             by Alex

PECZAK GRZYBOWY

Składniki: ok 300 gram świeżych grzybów, 1 cebula, 1 szklanka kaszy pęczak, wege rosołek, pęczek mały koperku i zielonej pietruszki, sól, pieprz.

Przygotowuję 1-1,5 wege rosołku do podlewania kaszy. Na patelni podsmażam pokrojoną drobno cebulę i grzyby. Następnie dodaję suchą kaszę, duszę chwilkę, aby połączyły się składniki. I zaczynam powoli podlewać wywarem, czynność powtarzam, aż kasza będzie miękka i klejąca. Doprawiam do smaku i posypuję koperkiem i pietruszką. Smacznego!

                                                                   by Alex

Pęczak z pieczarkami robimy dokładnie tak samo z różnicą taką, że dodajemy pieczarki zamiast grzybów. Wersja tańsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz