niedziela, 14 września 2014

Pizza dwa w jednym...

Czasem mam ochotę na pizzę, robię wiele wariantów, jednak dziś wpadłam na pomysł, aby zrobić inną niż zawsze, dwu smakową, prostą i aromatyczną.

                                                                      by Alex

PIZZA DWA SMAKI

Farsz pierwszy: 1 cebula, 3/4 szklanki podgotowanej czerwonej soczewicy, 2 pomidory, 3 ząbki czosnku, papryka wędzona, curry, pieprz ziołowy, garść posiekanej zielonej pietruszki.

W garnuszku zeszkliłam cebulę dodałam pokrojone drobno pomidory bez skórki. Odparowałam większą część wody z pomidorów, dodałam soczewicę. Po wchłonięciu przez soczewicę reszty wody doprawiłam do smaku.

Farsz drugi: 2 spore cebule, majeranek, papryka wędzona, sól, pieprz czarny, czosnek suszony.

Cebulę pokroiłam w paseczki, podsmażyłam, aby nabrała kolorów, dodałam troszkę wody i przyprawy. Poddusiłam, aby cebula zmiękła, a woda odparowała.

Ciasto na pizze: 250 gram mąki, płaska łyżeczka soli, 2 łyżki oliwy z oliwek, 20 gram drożdży świeżych, 150 ml wody ciepłej.

Dodatkowo: kilka zielonych oliwek, 4 centymetrowy pasek sera tofu z ziołami, przecier pomidorowy, przyprawa do pizzy.

Drożdże rozpuszczam w ciepłej wodzie, dodaję olej i wlewam do mąki z solą. Wyrabiam ciasto i odstawiam na 30 minut. Następnie wałkuję ciasto i smaruję przecierem, posypuję przyprawą do pizzy. Na jednej części układam masę z soczewicą, na drugiej cebulę. Cebulę posypuję pokrojonymi oliwkami i rozgniecionym serem, a masę soczewicową jedynie serem. Doprawiam przyprawą i piekę na złoto w temperaturze 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz