czwartek, 11 września 2014

Jabłka w syropie z żurawiną.

Mam na ogródku niedużą jabłonkę, taką z średniej wielkości jabłkami. Jabłka mają twardą, mało ładną skórkę, ale są tak słodkie i pyszne, że postanowiłam zatrzymać sobie ich smak na zimę w słoiku oczywiście.
                                                                      by Alex

Z tych właśnie jabłuszek powstały: JABŁKA W SYROPIE Z ŻURAWINĄ

Składniki: ok. 6 kg jabłek, opakowanie suszonej żurawiny, 4 litry wody, 600 gram cukru, opakowanie cukru waniliowego, 2 łyżeczki cynamonu.

Wodę zagotowałam z cukrem i cynamonem. Gotowałam do momentu rozpuszczenia się cukru i zagotowania wody.

W wyparzonych słoikach poukładałam dość ściśle ćwiartki obranych jabłek, wsypałam po 1/2 garści żurawiny i zalałam syropem.

Następnie pasteryzowałam ok. 20 minut od momentu zagotowania się wody.

Efekt końcowy:

                                                                     by Alex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz