piątek, 19 września 2014

Deser jaglany...

Za czasów jogurtowych, deser ten przygotowywałam z jogurtu naturalnego lub serka mascaropne. Wpadłam jednak na pomysł, aby wykorzystać kaszę jaglaną. Efekt mnie powalił, deser na mój gust był smaczniejszy od jego poprzednika z jogurtem. Tym razem użyłam ciasteczek ze sklepu, ale następnym razem będzie to pokruszony wegański biszkopt.

                                                                            by Alex

DESER JAGLANY

Składniki: 1 szklanka kaszy jaglanej, 2 banany, 6 nektarynek, ciasteczka holenderskie, 1/2 puszki mleczka kokosowego, cukier puder, syrop z agawy, 2 szklanki mleka sojowego waniliowego, cukier waniliowy.

Zaczęłam od ugotowania kaszy jaglanej w 2 szklankach mleka i 1 szklance wody z dodatkiem cukru waniliowego, tak aby ją nieco rozgotować. Po wystygnięciu zmiksowałam ją z mleczkiem kokosowym, ja zużyłam 1/2 puszki, z doświadczenia wiem, że mleczka są rożne, więc może się zdarzyć, że potrzebne będzie mniej lub więcej. Następnie zmiksowałam banany z 4 nektarynkami na gładki mus, moje nektarynki były dość kwaśne więc dodałam syrop z agawy można osłodzić cukrem pudrem. Ciasteczka rozdrobniłam w mikserze, a resztę nektarynek pokroiłam w kostkę. I zaczęłam łączenie elementów deseru w całość. Na dole nektarynki, następnie masa jaglana, ciasteczka, masa, mus, masa, ciasteczka, nektarynki. Kolejność dowolna do wykończenia składników. Można wcinać na poczekaniu lub schłodzić w lodówce. Pysznie smakuje z kawką jako popołudniowy przerywnik szalonego dnia.


4 komentarze: