sobota, 20 września 2014

Sałatkowe trio...

Uwielbiam sałatki. Wszelkiego rodzaju z tym co mam w lodówce lub z przemyślanych składników. Jedno jest pewne w przypadku sałatek, jedne są bardziej skomplikowane inne mniej, ale każda jest tak samo pyszna. Dzisiejsza moja propozycja to trzy różne sałatki od pospolitej wg niektórych sałatki jarzynowej w wersji wegańskiej oczywiście po sałatkę ryżową. Zapraszam do wypróbowania przepisów.

                                                                            by Alex

Zacznę od tej, o której mówią, że zwykła, nudna i pospolita czyli od jarzynowej. Ja o niej tak nie myślę, uwielbiam ją od zawsze, a wersja wegańska podbiła moje serce na nowo.

SAŁATKA JARZYNOWA

Składniki: 6 średnich ziemniaków, 4 marchewki, 2 pietruszki, kawałek selera, por biała część, 5 ogórków kiszonych twardych i dużych, puszka groszku konserwowego, sól, pieprz, zielona pietruszka.

Ziemniaki, pietruszkę, marchewkę i seler gotuję bez ich obierania do miękkości, studzę i dopiero obieram. Wszystkie składniki sałatki kroję w drobną kostkę, dodaję groszek i przyprawiam obficie do smaku. Podaję z wegańskim majonezem, przepis już podawałam, ale przypomną go tutaj, aby był komplet.

MAJONEZ WEGAŃSKI

Składniki: 1/2 szklanki mleka sojowego naturalnego, 1 szklanka oleju rzepakowego, 2 łyżki octu winnego, 1-1,5 łyżki musztardy, sól, pieprz.

Mleko i olej mieszam razem w blenderze ok 3 minuty, następnie dodaję ocet i dalej mieszam następne 3-5 minut, masa gęstnieje i przypomina konsystencją majonez. Dodaję resztę składników i mieszam chwilkę, aby się połączyły. Gotowe!

SAŁATKA Z PAPRYKĄ MARYNOWANĄ INACZEJ

Składniki: 2 łyżki papryki marynowane inaczej, 1 pomidor, 1 ogórek, mała cebulka, sól, pieprz do smaku.

Pomidora obieram ze skórki i kroję w kostkę, ogórka również w kostkę. Cebulę w plasterki. Papryka pochodzi z wcześniejszego przepisu na paprykę w oliwie. Wszystkie składniki mieszam lekko doprawiam solą i pieprzem. Gotowa sałatka do jedzenia.

SAŁATKA RYŻOWA

Składniki: 1 woreczek ryżu białego z dzikim, 1/2 szklanki ugotowanej soczewicy czarnej (może być soczewica z puszki), 4 małe różnokolorowe papryczki, 1 szalotka, garść posiekanej pietruszki, sól pieprz ziołowy.

Ryż ugotowałam wg przepisu na opakowaniu. Do ryżu po ostygnięciu dodałam soczewicę, pokrojoną w kosteczkę paprykę i w piórka szalotkę. Całości doprawiłam i wrzuciłam posiekaną natkę. Wymieszałam i gotowe. Można ją podać również z majonezem sojowym smakuje super.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz