piątek, 19 września 2014

Kanapkowy szał...

Zaczęło się przedszkole i niestety chorowanie. Katarowe niespodzianki mamy prawie za sobą, jednak mam wrażenie, że na nic ostatnio nie mam czasu. Wiecznie coś robię, gdzieś jadę, coś załatwiam i coraz mniej czasu na pisanie mam. Ale ciągle coś gotuję i robię temu zdjęcia. Właśnie się zorientowałam, że mam kilka propozycji kanapkowych i postanowiłam z nich zrobić jednego wspólnego posta. Są to propozycje na zwykłe śniadano, ale z doświadczenia wiem, że super się sprawdzają na imprezach. A więc mam do zaproponowania następujące dzieła:

                                                                by Alex

KOLOROWE AVOCADO

Składniki: 1 dojrzałe avocado, 1 czerwona cebula, 1/2 czerwonej i żółtej papryki, 1 pomidor, sól, pieprz, ostra papryka wędzona, cytryna.

Avocado rozgniatam widelcem i skrapiam cytryną. Dodaję do niego resztę składników pokrojonych w drobną kostkę. Doprawiam do smaku i serwuję na grzance.



                                                                     by Alex

WEGAŃSKI SER I PAPRYKA NA BUŁCE

Składniki na ser paprykowy: szklanka nerkowców, 1/2 szklanki płatków drożdżowych, 4 gram agar agar, sól, pieprz, pieprz cayenne, papryka wędzona,  około 1,5 łyżki soku z cytryny.

Miksuję orzeszki na pył. 1,5 szklanki wody gotuję z agar agar ok 5 minut. Dodaję zagotowaną miksturę do orzeszków i miksuję dokładnie z dodatkiem przypraw. Gdy masa wystygnie wkładam do lodówki, aby zgęstniało.

Drugi ser zrobiony jest dokładnie tak samo, ale zamiast papryki wędzonej dodałam kurkumę i prażoną cebulkę.

Na to podałam paprykę marynowaną inaczej, przepis we wcześniejszych postach.




                                                                    by Alex

SOJA W GALARECIE

Składniki: 8 kotletów sojowych, 1 cebula, 1-2 łyżki majeranku, sól, pieprz, agar agar, rosołek wegetariański.

Kotlety zagotowałam, aby zmiękły, odcisnęłam nadmiar wody i zmiksowałam w blenderze. Cebule drobno poszatkowałam i podsmażyłam na złoto, dodałam zmielone kotlety i doprawiłam do smaku. Następnie zagotowałam wodę z rosołkiem i agarem (proporcję agaru wybrałam tak: rosołku powinno być o 1/3 więcej niż farszu i pod tą ilość rosołku wyliczyłam ilość agaru). Następnie farsz zalałam agarem i do lodówki, aby zgęstniało. Super smakuje z dobrą musztardą na ciemnym chlebie.

                                                                  by Alex

GRZANKOWY MIX

Składniki: 1 ciemna bułka, 1 pomidor,  garść szczypiorku, dwie łyżki papryki marynowanej inaczej (przepis w jednym z poprzednich postów), sól, pieprz.

Bułkę podpiekłam na grillu elektrycznym, na jednej połówce ułożyłam paprykę, a na drugiej pokrojonego pomidorka ze szczypiorkiem i przyprawami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz