sobota, 28 marca 2015

Pieczarki inaczej...

Za czasów wegetariańskich bardzo często gościły na moim stole smażone w panierce pieczarki. Po wyrzuceniu jajka trochę ciężko było uzyskać mi odpowiednią chrupkość do wczoraj. Wpadłam na pomysł, aby pieczarki potraktować jak tofu, które smażę w panierce z mąki kukurydzianej. I powiem Wam wyszły najsmaczniejsze pieczarki jakie jadłam w tej postać, a w towarzystwie sosu czosnkowego były nie do opisania.

                                                                   by Alex

PIECZARKI SMAŻONE

Składniki: 500 g pieczarek, kubeczek sojowego jogurtu, ząbek czosnku, sos sojowy, łyżka oleju rzepakowego, pieprz, papryka, curry, mąka kukurydziana.

Pieczarki podzieliłam na ćwiartki i wrzuciłam do mieszanki przypraw, oleju i sosu sojowego. Zostawiłam je w tej marynacie przez 20 minut. Do pudełka wsypałam mąkę następnie wrzuciłam do niej pieczarki, zamknęłam i kilkakrotnie potrząsnęłam tak aby mąka pokryła każdą część pieczarek. Następnie smażyłam na rozgrzanym oleju na  złoto.

SOS CZOSNKOWY powstał z wymieszania jogurtu z wyciśniętym przez praskę czosnkiem. Doprawiłam solą i pieprzem.

Dla mnie rewelacja!

4 komentarze: