sobota, 28 marca 2015

Batatowa zupa...

Kupiłam ostatnio bataty. Wstyd się przyznać, ale dopiero drugi raz w życiu je jem. Za pierwszym razem przerobiłam je na frytki, a dziś postanowiłam zrobić gęstą zupę krem. Efekt końcowy był taki:

                                                                   by Alex

ZUPA Z BATATÓW

Składniki: ok. 1-1,5 l. wywaru warzywnego, 4 bataty, 1 papryka czerwona, 1 pomidor, sos sojowy, pieprz, curry, papryka wędzona, papryka ostra, 2 kromki chleba, czosnek granulowany, zielona pietruszka, ziele angielskie, liść laurowy.

Paprykę i pomidora obrałam ze skóry i zmiksowałam na gładką masę.  W garnku zagotowałam wywar z jarzyn (mam zamrożony) z zielem i liściem, dolałam trochę wody i wrzuciłam pokrojone w kostkę bataty. Po pewnym czasie, gdy bataty zmiękły dodałam pomidora z papryką i przyprawiłam dość mocno. Następnie całą zupę zmiksowałam na gęsty krem.
Zrobiłam do niej grzanki z pokrojonego chleba w kostkę, który podsmażyłam na patelni z olejem i posypałam czosnkiem. Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz