poniedziałek, 23 marca 2015

IV Tyska Społeczna Kuchnia Wegańska...

I już za nami kolejna edycja Tyskiej Wegańskiej Kuchni Społecznej. Było jak zwykle super. Smaczne jedzenie, fantastyczni ludzie, ciekawe wykłady, można było przyczynić się do zbiórki zabawek dla dzieci, oddać parę złotych na dom tymczasowy dla zwierzaczków i kupić sobie eko mydełko.
Ja muszę wszystkich czytających dzisiejsze doniesienia z Kuchni przeprosić serdecznie za moje gapiostwo dnia wczorajszego i brak dokładnych zdjęć każdej z potraw. Jak się zorientowałam, że nie udokumentowałam wydarzenia zdołałam zrobić dwa zdjęcia, które są nie za dobre i nie przedstawiają całości tego co zrobiłam. Ale choć tyle udało mi się. Oczywiście opowiem ze szczegółami poniżej co przygotowałam i jak. Nadmienię, że było mi niezmiernie miło, iż pomimo ogromu jedzenia jakie pojawiło się na kuchni z moich propozycji zostały jedynie okruszki.

                                                                    by Alex

                                                                    by Alex

Na Kuchnię zaserwowałam:
  • żurek z pieczarkami
  • sałatkę jarzynową
  • pasztet soczewicowo - marchewkowy
  • chleb gryczano-żytni
  • kiełbaski z ciecierzycy
  • sałatkę z mango
  • kanapeczki z chleba, pasztetu soczewicowego, serka chrzanowego i kiełków rzodkiewki
  • serek chrzanowo - koperkowy z nasion słonecznika
ŻUREK

Składniki: 1/2 kg pieczarek, wywar jarzynowy, 1/2 kg ziemniaków, ok. 6 ząbków czosnku, 4 ziela angielskie, 2 liście laurowe, żurek ok. 500 ml, 1/2 łyżeczki ziaren pieprzu, pieprz, sól, sos sojowy.

Pieczarki podpiekłam na patelni dość mocno, pachniały jak grzyby, a nie pieczarki. Zagotowałam wywar jarzynowy z przyprawami i czosnkiem. Dodałam do tego pokrojone w kostkę ziemniaki, gdy ziemniaki były miękkie dolałam żurek i pieczarki. Przegotowałam całość doprawiłam do smaku.

SAŁATKA JARZYNOWA

Składniki: 6 marchewek, 3 pietruszki, 1/2 selera, biała część pora, puszka groszku zielonego, pęczek zielonej pietruszki, 5 ogórków kiszonych, 6 ziemniaków, sól, pieprz, majonez.

Wszystkie jarzyny poza porą i ogórkami ugotowałam do miękkości w mundurkach, obrałam i drobno pokroiłam. Dodałam resztę składników doprawiłam i połączyłam z majonezem.

MAJONEZ

Składniki: 0.5 szklanki letniego mleka sojowego, 1 szklanka dobrego oleju, 1 łyżeczka octu winnego, 1 łyżeczka musztardy sarepskiej, sól, pieprz.

Do blendera wlałam mleko i olej, zmiksowałam przez minutę. Następnie dodałam ocet i miksowałam dalsze ok. 3-4 minuty, aby masa zgęstniała. Dodałam resztę składników i gotowe do dodania do potrawy.

PASZTET SOCZEWICOWO-MARCHEWKOWY

Składniki: 2 szklanki czerwonej soczewicy, 6 marchewek, 4 łyżki mąki kukurydzianej, sól, pieprz, ostra wędzona papryka, curry, kurkuma, zielona pietruszka.

Soczewicę ugotowałam do miękkości, marchewkę startą na tarce o dużych oczkach poddusiłam na patelni. Wymieszałam wszystko w jednej misce doprawiłam do smaku. Zapakowałam całość do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i zapiekłam w piekarniku w temp. 180 stopni przez godzinę.

Przepis na chleb był podawany w jednym z poprzednich wpisów, ale powtórzę go, żeby nie trzeba było szukać.

CHLEB GRYCZANO-ŻYTNI

Składniki: 400 g mąki gryczanej, 100 g mąki żytniej, 600 ml ciepłej wody, po 100 g nasionek: słonecznika, dyni i siemienia lnianego, 50 g drożdży, 1 łyżka soli, 1 łyżka octu balsamicznego.

Drożdże rozpuściłam w części wody. Następnie do miski wsypałam resztę składników, wlałam resztę wody, drożdże i ocet. Wymieszałam dokładnie i odstawiłam na 40 minut do wyrośnięcia. Piekłam ok. 1 godzinę w temp. 180 stopni.

KIEŁBASKI Z CIECIERZYCY

Składniki: 1 puszka ciecierzycy, ok. 6-8 pomidorów suszonych z zalewy oliwnej, 3 ząbki czosnku, ostra wędzona papryka, pieprz, sól, 1,5 szklanki wody 6-8 łyżek glutenu pszennego, 3-4 łyżek płatków drożdżowych.

Ciecierzycę zmiksowałam ze wszystkimi składnikami poza glutenem. Gluten dodałam do zmiksowanej masy po dokładnym jej doprawieniu. Gdy masa zgęstniała formowałam ją w kiełbaski, zawijałam w folię aluminiową i gotowałam w parowarze przez godzinę. Następnie dałam do ostygnięcia do lodówki.

SAŁATKA Z MANGO

Składniki: opakowanie mix sałat, 1 mango, 1 ogórek zielony, dresing: oliwa z oliwek, kilka kropel cytryny, syrop z agawy.

Mango pokroiłam w kostkę, ogórka w talarki i wszystko zalałam dresingiem.

SEREK CHRZANOWO-KOPERKOWY

Składniki: 100 g pestek słonecznika, starty drobno chrzan, pęczek koperku, sól, pieprz.

Słonecznik zalałam wrzątkiem i odstawiłam na godzinę. Następnie zmiksowałam z dodatkiem przegotowanej wody. Gdy uzyskałam konsystencję sera dodałam przyprawy, chrzan i koperek. Całość dokładnie wymieszałam.

Kanapki powstały z połączenia chleba, pasztetu i serka z dodatkiem kiełków rzodkiewki.

I to byłoby na tyle. Do następnej Kuchni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz