niedziela, 15 marca 2015

Obiadowe danie domowe...

Jeden z obiadków zaserwowany w zeszłym tygodniu. Oczywiście moje uzależnienia się ujawniają coraz bardziej. Na talerzu między innymi kus kus z pieczarkami. Zaraz wszystko dokładnie przedstawię najpierw jednak przybliżę wygląd obiadu:

                                                                       by Alex

OBIADOWE DANIE DOMOWE

Składniki kaszy: 3/4 szklanki gotowej kaszy kus kus, 1 cebula, 5 pieczarek, łyżka posiekanej pietruszki zielonej i koperku, sos sojowy, pieprz czarny

Składniki kotletów: 1 burak, kilka łyżek białego ryżu, 1 cebula, 1/2 pęczka posiekanego koperku, sól, pieprz, papryka wędzona, chili, 2 łyżki mąki z ciecierzycy, 1 łyżka siemienia lnianego.

Składniki sałatki: 1 pomidor, 1/2 żółtej papryki, 1/2 cebuli, sałata zielona, kilka kropel oliwy z oliwek, sos sojowy, sól, pieprz.

KASZA: pieczarki i cebulę pokroiłam w mniejsze plastry następnie podsmażyłam w woku. Gdy odparowała woda z pieczarek dodałam kus kus i wszystko razem dokładnie wymieszałam.

KOTLETY: Buraka starłam na tarce o dużych oczkach i podsmażyłam na patelni, następnie podlałam wodą i sosem sojowym i dusiłam do momentu odparowania wody. Cebulę posiekałam i podsmażyłam na złoto. Do miski wrzuciłam buraka, kilka łyżek ryżu,  ilość zależy tak naprawdę od buraka i jego możliwości farbujących oraz cebulę. Dodałam resztę składników, uformowałam kotlety, obtoczyłam w bułce tartej i piekłam na patelni.

SAŁATKA: Wszystkie składniki pokroiłam, a sałatę porwałam w palcach, doprawiłam do smaku i gotowe.

Obiad w całości smakował fantastycznie, nie ma to jak domowe jedzonko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz