czwartek, 12 marca 2015

Mega placek....

Siadłam sobie wczoraj i zaczęłam dumać co by tu na obiad stworzyć? Pomyślałam o plackach kartoflanych (ziemniaczanych znaczy się). A żeby było inaczej, zamiast małych zrobiłam mega placki z dodatkami. Oto jeden z nich:

                                                                   by Alex

MEGA PLACEK Z PIECZARKAMI I NIESPODZIANKĄ

Składniki na placki: 1 kg ziemniaków, 2 cebule, 2 ząbki czosnku, 2 łyżki mąki z ciecierzycy, 1,5 łyżki mielonego siemienia lnianego, sól, pieprz, słodka papryka.

Składniki na pieczarki: 1/2 kg pieczarek, po 1/2 pęczka koperku i zielonej pietruszki, sos sojowy, 2 cebule, sól, pieprz.

Składniki niespodzianki: puszka białej fasoli, 2 ząbki czosnku (wystarczy jeden jak ma być delikatniejsze w smaku), łyżka oleju na zimno tłoczonego u mnie rzepakowy, łyżeczka musztardy i parę kropel soku z cytryny.

Składniki placków starłam na najdrobniejszej tarce dodałam przyprawy, mąkę i siemię. Piekłam duże placki na złoto z każdej strony.

Pieczarki pokroiłam w plasterki, cebulę w kostkę. Wszystko podsmażyłam na patelni z dodatkiem sosu sojowego i koperku. Na koniec dodałam drobno posiekaną pietruszkę.

Składniki niespodzianki zmiksowałam na gładką, średnio gęstą masę.

Następnie placka smarowałam niespodzianką i na tym układałam pieczarki. Smacznego i polecam gorąco!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz