poniedziałek, 9 marca 2015

Ogórkowy serek z nerkowców

Dzisiaj postanowiłam wreszcie zebrać się na odwagę i zrobiłam serek z nerkowców. Powiem tak: dawno nie jadłam takiego pysznego serka i żeby było ciekawie moja Mama, która je wszystko zachwyciła się do tego stopnia jego smakiem, że stwierdziła, że będzie kupować nerkowce, a ja mam jej robić tę pyszność. Serek w towarzystwie "klepek" wieloziarnistych i sałatki stanowił mój dzisiejszy obiad.

                                                                by Alex

OGÓRKOWY SEREK Z NERKOWCÓW

Składniki: 100 g nerkowców, przegotowana woda do miksowania orzechów, wrzątek do moczenia orzechów, 2 ogórki kiszone, 1/2 pęczka koperku, 1 łyżka posiekanego szczypiorku, sól, świeżo zmielony pieprz.

Nerkowce zalałam wrzątkiem, odstawiłam na 2 godziny. Ogórka pokroiłam w drobną kostkę, a koperek posiekałam. Nerkowce zmieliłam dokładnie z dodatkiem wody. Trudno mi powiedzieć ile ml dodałam bo zrobiłam to na oko, tak aby serek był w miarę gęsty. Dodałam resztę składników i przyprawiłam do smaku.

KOLOROWA SAŁATKA

Składniki: 1/2 papryki czerwonej, 1/2 papryki żółtej, 1 ogórek zielony, 1 pomidor, 1 duża pieczarka, mała czerwona cebula, pół główki sałaty, sól, pieprz, pestki dyni, sos sojowy, olej rzepakowy tłoczony na zimno.

Sałatę umyłam, osuszyłam i porwałam listki na mniejsze kawałki. Pieczarkę pokroiłam w drobne plastry i zalałam sosem sojowym. Następnie pokroiłam wszystkie składniki, wrzuciłam do miski, dodałam pieczarki, przyprawiłam do smaku i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz