środa, 11 marca 2015

Babeczki na Dzień Mężczyzny

Wczoraj był słabo u nas obchodzony Dzień Mężczyzny. Postanowiłam więc przygotować coś do kawy i herbaty dla moim mężczyzn: Taty, Syna i Męża. Tym razem wybór padł na babeczki z jabłkami i żurawiną. Przepis znaleziony parę miesięcy temu na jednym z blogów. Zabierałam się za nie wiele razy, ale zawsze rogaliki wygrywały, tym razem przyszedł czas na nie. Efekt mnie zaskoczył delikatne i aromatyczne - wspaniałe.

                                                                   by Alex

BABECZKI JABŁKOWE

Składniki: 500 g mąki gryczanej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 łyżeczki cynamonu, 1/2 łyżeczki soli, 450 ml mleka sojowego, 100 ml oleju, 1/2 opakowania żurawiny, 3 jabłka, 100 g brązowego cukru

Jabłka pokroiłam ze skórką w drobną kostkę. Mąkę przesiałam, dodałam do niej przesiany proszek do pieczenia i cynamon. Następnie dodałam mokre składniki. Po wymieszaniu dokładnym masy dodałam sól, jabłka i żurawinę. Wymieszałam i napełniłam formę do muffinek do ok. 3/4 wysokości. Piekłam 30 minut w temperaturze 180 stopni. Po ostygnięciu posypałam cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz