poniedziałek, 2 marca 2015

Domowy obiad - bezcenny...

Wreszcie w domu po 13 dniach szpitala z Natalką córką moją. Tęskniłam za Synkiem, Jamnikiem, domem, ale również tęskniłam za moim domowym wegańskim jedzeniem. Przez ten czas żyłam na chlebie i pastach wege, dzięki powstaniu Kolorowego Talerza w Tychach miałam jeden obiad. Mama przygotowała mi też na dwa dni makaron ze szpinakiem, ale dużo z niego nie pojadłam bowiem rozprawiła się z nim moja Córcia. Dzięki temu, że jesteśmy w domu rozkręcam się z gotowaniem. Dzisiaj powstał taki obiad:

                                                                     by Alex

PULPETY Z KASZY JAGLANEJ Z SOSEM I KAPUSTĄ

Składniki pulpetów: 1/2 szklanki kaszy jaglanej, 1 cebula, 1 duża marchewka, 1 pietruszka, kawałek selera, 1 natka pietruszki, sól, pieprz, papryka słodka, skrobia kukurydziana, 1 łyżka płatków owsianych zmielonych, 1 łyżka siemienia lnianego zmielonego.

Kaszę ugotowałam do miękkości. Do miski starłam na tarce o grubych oczkach jarzyny, dodałam posiekaną natkę i usmażoną cebulę. Doprawiłam porządnie dodałam resztę składników. Formowałam kuleczki, obtaczałam w skrobi i gotowałam przez chwilkę w wywarze warzywnym.

Składniki sosu: 1/2 kg pieczarek, 2 cebule, pęczek koperku, sól, pieprz, curry, sos sojowy, mąka,

Pieczarki i cebulę pokroiłam drobno i podsmażyłam. Następnie zalałam wodą dodałam resztę składników. Gotowałam do miękkości. Następnie zagęściłam mąką.

Składniki kapusty: 300 g kapusty czerwonej (tyle mi zostało). 1 czerwona cebula, sól, pieprz, sos sojowy.

Cebulę pokroiłam w paski i lekko podsmażyłam, dodałam następnie sos sojowy i poszatkowaną kapustę. Chwilę smażyłam. Zalałam kubkiem wody i dusiłam do odparowania wody.

Smacznego!

W roli soczku - wyciśnięte 3 pomarańcze i 2 grapefruit.

1 komentarz:

  1. Klopsiki wyglądają naprawdę smacznie :) Muszę je zrobić według Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń