środa, 11 marca 2015

Naleśniki na bogato...

Miałam dzisiaj robić naleśniki na ostro, ale w związku z tym, że w lodówce chłodził się koktajl owsiano- truskawkowy postanowiłam jednak zaserwować naleśniki na słodko. Efekt mojej weny twórczej wyglądał tak:

                                                                   by Alex


NALEŚNIKI NA BOGATO

Składniki na ciasto: 2 szklanki wody, 2 szklanki mleka sojowego, 3 szklanki maki pszennej, szczypta soli, 50 ml oleju.

Składniki sosu (na obtoczenie 5 naleśników) : sok z jednej pomarańczy i skórka z niej, 1 łyżka brązowego cukru, łyżka wody.

Dodatkowo: syrop daktylowy, podsmażone banany z żurawiną.

Naleśniki przygotowałam miksując wszystkie składniki poza olejem na gładką masę. Odstawiłam ciasto na 20 minut następnie dodałam olej i smażyłam na patelni naleśnikowej.

Składniki sosu podgrzałam kilka minut na patelni, aby sos zrobił się gęstszy. Sosu wystarczyło, aby podgrzać w nim 5 naleśników. Można oczywiście zrobić więcej sosu wtedy wystarczy zwiększyć ilości składników.

Następnie naleśniki składałam w trójkąty, umieszczałam na patelni z sosem, podgrzewałam, aby nabrały aromatu sosu. Następnie na talerzu umieszczałam na nich podsmażonego banana z żurawiną i całość polałam syropem daktylowym. Do tego zaserwowałam koktajl owsiano-truskawkowy. Polecam!

1 komentarz:

  1. takie naleśniki mogłabym serwować codziennie - świetnie podane! :)

    OdpowiedzUsuń