sobota, 3 stycznia 2015

Pierożki a'la uszka z brokułem...

Kupiłam sobie ostatnio ślicznego, zielonego brokuła. Kombinując co z niego zrobić wpadłam na pomysł pierogów, jednak miałam w tym dniu robić wegańskie ruskie więc, pomyślałam, że zrobię pierożki uszka. Jako nadzienie będzie brokuł z dodatkami. Całość opiszę za chwilę, a pierożki uszka prezentowały się tak:

                                                                           by Alex

PIEROŻKI A'LA USZKA Z BROKUŁEM

Składniki: ciasto: 3 szklanki mąki, 1 szklanka wrzątku, 1,5 łyżeczki soli
                 nadzienie: 1 brokuł, 3 ząbki czosnku, 1/2 słoika suszonych pomidorów w zalewie, zioła prowansalskie, sól, pieprz, słodka papryka.

W dużej misce wymieszałam mąkę z solą i dodałam wrzątek. Ostrożnie, aby ręce były całe wyrobiłam ciasto i odstawiłam na chwilę pod przykryciem.
Brokuła ugotowałam na parze, zgniotłam widelcem, dodałam zmiksowane na masę pomidory, wyciśnięty czosnek i przyprawiłam do smaku. Ciasto nadziewałam, sklejałam i gotowałam do miękkości.
Następnie wrzuciłam na patelnię z sosem sojowym chwilkę podgrzałam i tyle. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Super pomysł z tym brokułem :) Ja jeszcze nigdy nie robiłam uszek i chyba czas spróbować :P

    OdpowiedzUsuń