piątek, 16 stycznia 2015

Piątkowa obiado-kolacja...

Dzisiaj miałam kolejny zabiegany dzień, jak nie przedszkole to terapia do tego logopeda, w między czasie szybki obiad itd. W drodze powrotnej z zajęć u logopedy mega korek i jazda 5 na godzinę. Dopiero po wpadnięciu do domu po zajęciach u logopedy miałam czas na pieczenie kotletów, masa na nie czekała na pieczenie jakieś cztery godziny, bo nie było kiedy. Dlatego też, dzisiaj zamiast jeść obiad jadłam obiado-kolację. Ma to jednak swoje dobre strony, nie będzie podjadania wieczorem, bo jestem najedzona, a biegając w ciągu dnia głodu nie czułam. Wystarczyło jabłko i banan, poza śniadaniem.

                                                                      by Alex

KOTLETY JAGLANE

Składniki: 1/2 szklanki kaszy jaglanej, 2 cebule, 0,5 kg pieczarek, 2 łyżki posiekanego koperku, 2 łyżki posiekanej pietruszki, 2 łyżki posiekanego szczypiorku, 2 łyżki siemienia lnianego, 2 łyżki płatków drożdżowych, sól, pieprz, curry, wędzona papryka, kasza manna, bułka tarta.

Pieczarki pokroiłam drobno i podsmażyłam na patelni. Podobnie zrobiłam z cebulą. Kaszę ugotowałam do miękkości. Następnie w misce połączyłam wszystkie składniki poza kaszą i bułką tartą. Doprawiłam, moja masa była lekko wilgotna i miękka więc dodałam po łyżce bułki i kaszy manny. Formowałam kotlety, obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na rumiano.

PIECZARKI Z PATELNI

Składniki: 3 pieczarki, 1 cebula, 1 łyżka posiekanej pietruszki, 1 łyżka posiekanego szczypiorku, pieprz, ciemny sos chili.

Pieczarki pokroiłam na mniejsze części, a cebulę pokroiłam w drobne piórka. Całość poddusiłam z dodatkiem sosu chili i szczypty pieprzu. Następnie posypałam pietruszką i szczypiorkiem.

Dodatek do całości stanowił ogórek kiszony i pasta awokado, opisana we wcześniejszym poście czyli: awokado, pietruszka, cebula, pomidor, czosnek, sól, pieprz.

1 komentarz: