wtorek, 6 stycznia 2015

Obiadek ...

Moje dzieciaki miały dzisiaj zamówienie na obiad, zachciało im się placków ziemniaczanych. Więc postanowiłam, że pójdę na całość i dorobiłam do tego jeszcze smakowite kotlety, pieczarki i surówkę. Oczywiście Szkodniki moje zjadły placki i za resztę podziękowały.

                                                                                by Alex

KOTLETY BURACZANO-MARCHEWKOWE

Składniki: 2 buraki, 2 duże marchewki, 2 cebule, garść posiekanego koperku, garść posiekanego szczypiorku, sól, pieprz, majeranek, 1 łyżka siemienia lnianego, 2 łyżki mąki sojowej, bułka tarta.

Marchewkę i buraki starłam na tarce o małych oczkach i poddusiłam na patelni, aby zmiękły. Cebulę posiekałam i podsmażyłam na złoto. Wszystkie składniki wymieszałam w misce doprawiłam. Uformowałam niewielkie kotleciki i smażyłam.

PIECZARKI Z SOSEM CHILI

Składniki: 250 g pieczarek, 1 cebula, ciemny sos chili.

Cebulę pokroiłam w piórka, pieczarki na ćwiartki i podsmażyłam wszystko na patelni z dodatkiem sosu chili, aż woda odparowała.

Pod pieczarkami ukrył się PLACEK ZIEMNIACZNY czyli ziemniaki starte z cebulką, czosnkiem, solą, pieprzem, 1 łyżką siemienia i 2 łyżkami mąki sojowej. Masa była pieczona na patelni na złoto.

SURÓWKA Z BURAKA

Składniki: 1 burak, 2 ogórki kiszone, 1/2 jabłka, 1 cebula, trochę soli, pieprz, trochę świeżego koperku.

Cebulę i ogórki pokroiłam w drobną kostkę, a resztę starłam na tarce o małych oczkach. Wymieszałam doprawiłam i posypałam koperkiem.

2 komentarze:

  1. Wszystko wydaje się być bardzo smakowite, najbardziej mi się podobają te kotlety z buraków :) Nie pomyślałabym, że zrobione z takich składników dadzą się formować i się nie rozwalą podczas smażenia :P Wyglądają super !! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Totalny eksperyment sama się zdziwiłam że udany. Fajnie sie piekły, trzymaja się i mają fajną konsystencje.

    OdpowiedzUsuń