wtorek, 20 stycznia 2015

Fast food inaczej...

Fast food inaczej bo wegański, bo domowy, bo wiem co w nim jest, bo taki jak lubię.

                                                                      by Alex

Oczywiście składniki podane są na dużo więcej porcji niż jedna. Podam całe przepisy żeby było wiadomo z czego składają się poszczególne warstwy burgera.

BURGER DOMOWY

Składniki: bułka pełnoziarnista, kotlet jaglany z pieczarkami, czerwona papryka trzy kawałki, 3 kawałki ogórka zielonego, cebula i pasta jaglana, sezam, mleko sojowe.

KOTLETY JAGLANE

Składniki: 1/2 szklanki kaszy jaglanej, 2 cebule, 0,5 kg pieczarek, 2 łyżki posiekanego koperku, 2 łyżki posiekanej pietruszki, 2 łyżki posiekanego szczypiorku, 2 łyżki siemienia lnianego, 2 łyżki płatków drożdżowych, sól, pieprz, curry, wędzona papryka, kasza manna, bułka tarta.

Pieczarki pokroiłam drobno i podsmażyłam na patelni. Podobnie zrobiłam z cebulą. Kaszę ugotowałam do miękkości. Następnie w misce połączyłam wszystkie składniki poza kaszą i bułką tartą. Doprawiłam, moja masa była lekko wilgotna i miękka więc dodałam po łyżce bułki i kaszy manny. Formowałam kotlety, obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na rumiano.

BUŁKI PEŁNOZIARNISTE

Składniki: 1 łyżka siemienia lnianego rozpuszczona w trzech łyżkach wody, 3 szklanki mąki pełnoziarnistej, 1 ciepłej wody, 20 g drożdży, 3 łyżki oleju, szczypta cukru, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka tymianku i 1 łyżeczka oregano.

Siemię łączę z trzema łyżkami wody. Drożdże rozpuszczam w ciepłej wodzie z cukrem. Gdy zaczną bombelkować dodaję olej. Następnie do miski wsypuję mąkę, przyprawy, dodaję siemię i drożdże. Wyrabiam dokładnie ciasto odstawiam na godzinkę. Następnie dzielę na 4 części formuję bułki, smaruję mlekiem sojowym osypuję sezamem. Piekę 15-20 minut w temp. 180 stopni.

Pasta jaglana to zmiksowana kasza jaglana z pieczarkami, cebulką podprażoną i pietruszką z dodatkiem soli, pieprzu, majeranku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz