środa, 16 lipca 2014

Wypasiony obiadek wakacyjny...

Wypad nad morze zakończony zaczęło się normalne domowe życie i gotowanie. Pranie się suszy, dzieciaki biegają po placu, a mama w kuchni czaruje. Efektem tego czarowania był wczorajszy obiad.

                                                                      by Alex

WYPASIONY OBIADEK

Dużo się na talerzu działo, obiadek składał się z: grillowanej cukinii, kotletów sojowych, pieczarek curry i sałatki pomidorowo-paprykowej.

CUKINIA GRILOWANA

Składniki: 1 cukinia, łyżeczka zielonej pasty curry, łyżka oleju, łyżeczka sosu chili słodkiego, sól, pieprz.

Cukinię pokroiłam w centymetrowe talarki, posoliłam odstawiłam na kilka chwil. W miseczce wymieszałam resztę składników marynaty. Każdy plasterek posmarowałam marynatą z obu stron i na grilla wrzuciłam. Opiekałam do miękkości. (tym razem na elektrycznym).

KOTLETY SOJOWE

Składniki: opakowanie granulatu sojowego, 1 cebula, 2 łyżki płatków drożdżowych, łyżka kaszy manny, curry, kumin rzymski, sól, pieprz, bułka tarta.

Granulat namoczyłam we wrzątku, gdy nabrał wody odcedziłam dodałam zeszkloną cebulę i doprawiłam do smaku na ostro, celem zagęszczenia masy dodałam łyżkę bułki  tartej, kaszy manny i dwie łyżki płatków drożdżowych. Na koniec obtoczyłam w bułce tartej i smażyłam na  rumiano na oleju. 

PIECZARKI CURRY

Składniki: 6 dużych pieczarek, 1 duża cebula, 2 łyżeczki curry, sól, pieprz.

Pieczarki pokroiłam w grubą kostkę, cebulę w paseczki, wrzuciłam na olej podsmażyłam z przyprawami. Gdy podeszły wodą dodałam jeszcze trochę wody, aby się lekko poddusiły. Następnie zostawiłam do odparowania WODY.

SAŁATKA PAPRYKOWO POMIDOROWA

Składniki: 1 pomidor, 1/2 papryki żółtej, 1/2 cebuli, sól, pieprz.

Składniki pokroić wg uznania doprawić i gotowe.

Tym sposobem obiadek gotowy. SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz