niedziela, 27 lipca 2014

Moje wegańskie tzatziki...

Uwielbiam wszelkie sosy z czosnkiem. Przez lata wegetarianizmu komponowałam różne sosy czosnkowe z dodatkami lub bez na bazie jogurtu lub serów białych i oczywiście żaden grill nie obył się bez sosu tzatziki. Obecnie jedząc wegańsko, pokonałam stare przyzwyczajenia i zaczęłam szukać znanych smaków, ale w wersji wegańskiej. Przeglądając internet znalazłam wiele różnych przepisów na sos czosnkowy czy tzatziki. Jedne były proste, inne wymagały trochę pracy, wychodziły bardzo dobre, jednak ja dalej eksperymentuję. Owocem tego są:

WEGAŃSKIE TZATZIKI Z TOFU

                                                                         by Alex

Składniki: 1 opakowanie sera tofu naturalnego, garść posiekanego koperku, 3 ogórki zielone gruntowe dość duże, sól, pieprz, ok 3 ząbki czosnku.

Przepis nie wymaga wiele pracy, do blendera wrzucam tofu, obrane 2 ogórki i starty czosnek. Miksuję na gładką masę. Dodaję starty 1 ogórek na tarce o drobnych oczkach, mieszam doprawiam do smaku dodaję koperek i gotowe można się delektować smakiem.

Użyłam go ostatnio do nadzianej cukinii razem smakowało wyśmienicie. Smacznego życzę!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz