niedziela, 24 maja 2015

Śniadaniowe propozycje...

Od pewnego czasu sama zaczęłam piec chleb na zakwasie. Zrobiłam zakwas i wzięłam się do roboty. Bardzo długo broniłam się przed pieczeniem takiego chleba gdyż wydawało mi się to skomplikowane, a poza tym ilekroć kupiłam taki chleb w piekarni miałam problemy jelitowe. Dziwnym trafem po moim domowym zakwasowym chlebie nic mi nie jest.
 
PROPOZYCJE ŚNIADANIOWE
 
DWIE PASTY PIECZARKOWE
 
I właśnie jako pierwsza propozycja śniadaniowa pojawia się tutaj pasta pieczarkowa i mieszany chleb na zakwasie. Pasta, a w zasadzie dwa rodzaje pasty jedna to tofu naturalne z pieczonymi pieczarkami, a druga to biała fasola z pieczarkami smażonymi.

 
                                                                  by Alex
                                                        

                                                        KUS KUS NA BOGATO
 
 
Kus kus na bogato to kasza kus kus z cebulką, pomidorem, wędzonym serem tofu i szczypiorkiem. Uwielbiam jeść kaszę kus kus na śniadanie ze wszystkim co mam właśnie pod ręką, a czasem robię wersję podobną do jajecznicy czyli dodaję kurkumę i czarną sól, trochę szczypiorku i wegańska jajecznica jak malowana.
 

                  by Alex
                                           
GRZANKI Z CUKINIĄ
 
Grzanka z chleba żytniego na zakwasie z dodatkiem cukinii pieczonej, w woku z dodatkiem ciemnego sosu sojowego i cebuli.
 
                                                                           by Alex

 
TOFUCZNICA Z PIECZARKAMI
 
 
Tofucznica to nic innego jak tofu wędzone z dodatkiem pieczonych pieczarek, cebulki i szczypiorku. Jako dodatek pachnący pomidorem pomidor i grzanka z chleba mieszanego na zakwasie.
 


                                                                     by Alex

2 komentarze:

  1. A z jakiego przepisu zrobiłaś zakwas?

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam w sieci 1 dzień zaczęłam o 20:00 tak mi godzinowo pasowało 50 ml wody 50 g mąki żytniej razowej 2000, 2 dzień o 8:00 50 ml wody, 50 g mąki, 20:00 to samo, 3 dzień 8: i 20: tak samo, 3 tak samo, 4 tak samo, 5 dzień 8 50 g mąki 50 ml wody i po ok 8 godzinach można zarabiać chleb.

    OdpowiedzUsuń