sobota, 23 maja 2015

Barszczyk z krokietem...

Kto nie zna tego dania z baru mlecznego czy innej temu podobnej instytucji. Mnie czasem najdzie na nie ochota i potem przez trzy dni wcinam tylko to, albo zamrażam na później. U mnie tylko ja jem krokiety, dlatego mrożę lub zjadam przez kilka dni.
Tym razem wersja czysto wegańska i jak dla mnie pyszna jak nie wiem co.

                                                                   by Alex

BARSZCZ

Składniki: 1 kg młodych buraków, sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, sos sojowy, majeranek.

Buraki obrałam pokroiłam i razem z przyprawami gotowałam na małym ogniu. Po ok. 2 godzinach barszczyk był gotowy. Jeszcze nigdy nie uzyskałam tak pięknego koloru jak tym razem.

KROKIETY Z KAPUSTĄ I PIECZARKAMI

Składniki na farsz: 800 g kapusty kiszonej, 1 kg pieczarek, sól, pieprz, sos sojowy grzybowy.

Kapustę poddusiłam, aby zmiękła z dodatkiem sosu sojowego. Pieczarki pokroiłam drobno, podsmażyłam z solą, pieprzem i sosem sojowym. Następnie zmieszałam z kapustą i lekko zmiksowałam część masy.

Składniki na naleśniki: 2 szklanki wody gazowanej, 2 szklanki mleka sojowego, 3 szklanki maki, 50 ml oleju, 1/2 łyżeczki soli.

Wszystko zmiksowałam na gładką masę następnie piekłam na patelni do naleśników na złoto.

Jako panierka wystąpiły 3 łyżki mąki orkiszowej wymieszane z 2 łyżkami wody.

Naleśnik nadziewałam masą, zwijałam, obtaczałam w masie z mąki i w bułce tartej, smażyłam na złoto.

Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz