czwartek, 28 maja 2015

Czerwona zupa...

Była zupa wiosenna czas na czerwoną z botwinką. Tak naprawdę to prosta zupa z botwinki, młodej marchewki i koperku z dodatkiem zawijasów z pieczarkami.

                                                                      by Alex

CZERWONA ZUPA

Składniki: 2 botwinki, 1 duży pęczek młodych marchewek, 1/2 pęczka koperku, sól,pieprz, sos sojowy, liść laurowy, 5 ziarenek ziela angielskiego i majeranek

Botwinkę kroję razem z liśćmi na mniejsze kawałki, marchewkę w plasterki, dodaję przyprawy i gotuję na wolnym ogniu do miękkości.

Jako dodatek podaję ŚLIMACZKI Z PIECZARKAMI

Farsz to ok 500 g pieczarek drobno pokrojonych podsmażonych z cebulą i 3 ząbkami czosnku. Następnie masę zmieliłam.

Ciasto: 1/2 kg mąki pszennej, 25 g drożdży, 1 szklanka ciepłej wody, 1/5 szklanki oleju i łyżeczka soli. Wszystko zmieszane razem odstawione na 30 minut do wyrośnięcia.

Następnie rozwałkowałam bardzo cienko ciasto, posmarowałam farszem i zwinęłam jak roladę. Pocięłam na małe kawałki, spłaszczyłam i zapiekłam na złoty kolor w temperaturze 180 stopni ok 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz