piątek, 1 maja 2015

Chleb od Jadłonomii.

Spotkałam kiedyś w sklepie chleb z samych ziaren, potem w Biedronce wypatrzyłam mieszankę na chleb na ziarnach. Zaciekawiona tematem zaczęłam szukać w internecie informacji. Znalazłam wiele przepisów jednak najbardziej spodobał mi się przepis z blogu Jadłonomia i stworzyłam swój chlebek. Dzisiaj zaprezentuję to co mi wyszło z przepisu Jadłonimii, jednak mam już pomysły na modyfikację tak, aby dodać coś od siebie do przepisu. Oto moje dzieło:

                                                                         by Alex

CHLEB ZMIENIAJĄCY ŻYCIE

Składniki: 1 szklanka nasion słonecznika, 3/4 szklanki nasion siemienia lnianego, 1.5 szklanki płatków owsianych, 1/2 szklanki migdałów, 10 czubatych łyżek zmielonego siemienia lnianego, 2 łyżeczki soli, 1 łyżka syropu trzcinowego (nie miałam syropu z agawy), 5 łyżek rozpuszczonego oleju kokosowego, 1.5 szklanki wody.

Suche składniki wrzuciłam do jednej miski, w dużym kubku wymieszałam wodę, syrop, olej. Połączyłam mokre składniki i suche wymieszałam, odstawiłam na 2 godziny.
Następnie umieściłam w dłuższej keksówce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 60 min w temperaturze 180 stopni.
Po upieczeniu wyciągnęłam z keksówki delikatnie ściągnęłam papier odstawiłam do wystygnięcia na noc. Rano cieszyłam się tym pysznym chlebkiem.

Podałam go z serkiem z nerkowców. Pychotka.

1 komentarz:

  1. kromka takiego pełnowartościowego chleba i można się zdrowo najeść :)

    OdpowiedzUsuń