niedziela, 18 września 2016

Zupa kalafior soczewica i inni...

Zupa soczewica kalafior i inni. Inni bowiem zupa musiała być podrasowana. Ale od początku wpadłam na pomysł, że na obiad zrobię zupę z soczewicy i kalafiora. Problem polegał na tym, że skończył się warzywny rosołek mrożony. W takim wypadku czasem używam wegańskiego rosołku w kostce lub sypkiego. Obecnie mam sypki więc wsypałam trochę. Zupa się ugotowała, miała być zmielona na krem, ale zajęłam się tysiącem innych rzeczy i postanowiłam to zrobić później. W między czasie zjadł miskę zupy mój mąż i nie mówił nic, że z nią coś jest nie tak. Więc jakie było moje zaskoczenie jak spróbowałam ją wreszcie i okazało się, że jest mega słona. Dlatego trzeba było ją podrasować, ugotowałam trochę czerwonej soczewicy, podsmażyłam pomidory, podlałam wodą, przegotowałam wszystko razem, zblendowałam i wyszła pyszna zupa.

                                                                        by Alex

ZUPA KALAFIOR SOCZEWICA 

Składniki: 1/2 dużego kalafiora, 1 1/2 szklanki soczewicy czerwonej, 5 pomidorów, 2 cebule, sól, pieprz, papryka wędzona, papryka słodka.

Cebulę podsmażam na złoto wrzucam soczewicę chwilę podduszam, dodaję kalafior i zalewam rosołkiem, tak aby przykrył warzywa. Na patelnię wrzucam pomidory podsmażam i dodaję do zupy. Całość gotuję do miękkości, następnie blenduję i gotowe do podania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz