środa, 3 czerwca 2015

Jaglany deser ...

Pomyśleć, że jeszcze rok temu prawie nie używałam kaszy jaglanej. Tyle lat byłam wegetarianką, myślałam, że jak przejdę na weganizm to w zasadzie prawie nic się nie zmieni, wyeliminuję jedynie nabiał i jajka. A tu okazało się, że poznałam wiele nowych smaków i zastosowań znanych mi już produktów. Przez ten rok wypiłam więcej soków i zjadłam więcej past niż przez ostatnie 20 lat. Przykładem na inne podejście jest właśnie ten deser. Za czasów wegetarianizmu byłby to jedynie jogurt wymieszany z truskawkami, a teraz jest to coś bardziej zdrowego i odżywczego zarazem.


                                                                        by Alex

                                                                  by Alex

DESER JAGLANY

Składniki: 1/2 szklanki kaszy jaglanej, ok. 1/2 szklanki mleka sojowego, 2 łyżki syropu trzcinowego, 1/2 kg truskawek.

Kaszę ugotowałam na sypko. Następnie zmieliłam na gładką masę z częścią truskawek, mlekiem i syropem trzcinowym. Na dole każdej szklaneczki umieściłam kilka ćwiartek truskawek, na to dałam mus z kaszy jaglanej i dzieło zakończyłam musem truskawkowym czyli zmiksowanymi truskawkami.
Następnie schłodziłam w lodówce. Deser pychota na ciepłe dni.

2 komentarze:

  1. uwielbiam takie jaglane desery!

    OdpowiedzUsuń
  2. po takim deserze człowiek nawet nie pomyśli o zjedzeniu kupnych słodyczy :) świetny pomysł, na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń