wtorek, 9 czerwca 2015

Pierwsze urodziny bloga...

Dokładnie rok temu rozpoczęłam swoją przygodę z pisaniem bloga. Na początku było to z chęci skatalogowania przepisów, żeby mieć je gdzieś w jednym miejscu. Z biegiem czasu jednak pisanie bloga stało się pasją, odskocznią od problemów i relaksem. Dziś uwielbiam to robić i bardzo się cieszę, że są ludzie, którzy mojego bloga odwiedzają, komentują i próbują przepisów. Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze i uwagi.
Dzisiaj dla uczczenia bloga powstała pyszność sezonowa czyli domowy truskawkowy kisiel i drożdżówki z dżemem truskawkowym zrobionym na poczekaniu. Całość prezentowała się tak:

                                                               by Alex

Małe co nie co z okazji pierwszego roku bloga powstało z pachnących truskawek nieco kwaśnych więc dosłodzonych brązowym cukrem.

Kisiel: dwie garści pokrojonych truskawek zalałam wodą poddusiłam, aby zmiękły następnie całość zaklepałam mąką kartoflaną. Tak na oko, aby kisiel nie był za gęsty.

Dżem to truskawki z dodatkiem brązowego cukru przesmażone do momentu odparowania nadmiaru wody i zmiksowane.

A drożdżówki to ciasto drożdżowe na rogaliki: czyli 2,5 szklanki mąki tortowej, 1/2 letniego mleka, 5 łyżek cukru pudru, 50 g drożdży, 1/4 szklanki oleju. Wszystko razem wymieszane na gładkie ciasto. Odstawiłam na 30 minut, aby wyrosło. Następnie formowałam małe kuleczki spłaszczałam, aby powstało zgłębienie na środku, w które dałam dżem. Wszystko piekłam na złoty kolor ok 20 minut w temperaturze 180 stopni.

1 komentarz:

  1. gratuluję! i czekam na więcej oczywiście, z przyjemnością odwiedzam - Twoje miejsce w sieci ma swój miły klimat :)

    OdpowiedzUsuń