sobota, 15 listopada 2014

Obiadek ...

Dostałam dziś przypływu weny twórczej i powstał taki oto obiad. Oczywiście jeden ze składników czyli marmolada z czerwonej cebuli wygoniła domowników z kuchni. Stwierdzili, że pachnie jakoś dziwnie. Ale co tam, ja tą marmoladę uwielbiam i gorąco polecam.

                                                                      by Alex

Na talerzu znalazły się:
  • sałatka z buraka
  • papryka smażona z cebulą
  • marmolada z czerwonej cebuli
  • kotlety buraczano - warzywne
SAŁATKA Z BURAKA

Sałatka znana mi od dawna, ale w mnogości pyszności nieco zapomniana.

Składniki: 1 burak (świeży), 1 jabłko, 3 ogórki kiszone, 1 cebula czerwona, sól, pieprz czarny

Buraka i jabłko starłam na tarce o grubych oczkach, dodałam do nich pokrojone drobno ogórki i cebulę. Doprawiłam do smaku.

Można dodać koperek, który jest świetnym uzupełnieniem sałatki, ja dziś go nie miałam, ale i tak pysznie wyszło.

PAPRYKA SMAŻONA

Składniki: 1 czerwona papryka, 2 cebule jedna żółta i jedna czerwona, sól, pieprz, papryka wędzona.

Paprykę i cebulę kroję w paseczki i lekko podsmażam z przyprawami, aby smaki się połączyły.

MARMOLADA Z CZERWONEJ CEBULI

Składniki: 4 cebule czerwone, 2 łyżki brązowego cukru, 80 ml octu balsamico, 1-2 łyżki syropu z agawy

Cebulę pokroiłam w piórka. Na patelnie wrzuciłam cukier, chwilę podgrzałam, na to wrzuciłam cebulę i podsmażyłam, aby nieco zmiękła cebula. Następnie podlałam octem i syropem z agawy. Poddusiłam całość do momentu, aż lekko lepkie się to wszystko zrobiło. I gotowe.

KOTLETY BURACZANO - WARZYWNE

Wyszło mi ich dzisiaj tyle, że mogłabym obdzielić trochę ludzi. Ja tak lubię, bo mam spokój z gotowaniem na trochę. Mogę się zająć twórczą stroną duszy mej.

Składniki: szklanka kaszy jaglanej, 4 cebule, 4 buraki, 3 marchewki, 1/4 selera, 1 pietruszka, sól, pieprz, 6 łyżek zmiksowanych płatków owsianych, 3 łyżki siemienia lnianego, papryka słodka i ostra, curry, garam masala, kurkuma, kmin rzymski, czarny sezam i bułka tarta do panierowania.

Wszystkie warzywa starłam na tarce o drobnych oczkach i podsmażyłam na patelni. Kaszę ugotowałam na miękko, a cebulę pokrojoną w drobną kostkę zeszkliłam. Wszystkie składniki połączyłam w dużej misce, doprawiłam na ostro. Następnie formowałam kotlety, obtaczałam w bułce z sezamem i smażyłam.

I to tyle, potem już według upodobania co do wielkości porcji na talerz. SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz