wtorek, 4 listopada 2014

Chleb gryczany i pasta jaglana...

Chleb gryczany z dużą ilością chrupiących dodatków i pasta z kaszy jaglanej jak dla mnie samo zdrowie. Śniadanie z ich udziałem pyszne, pachnące i sycące.

                                                                          by Alex

CZERWONA PASTA JAGLANA

Składniki: 5 kopiastych łyżek ugotowanej kaszy jaglanej, 1 czerwona papryka, 1 cebula, 8-10 suszonych pomidorów w oliwie, 2-3 łyżki oliwy z pomidorów, sól, pieprz, papryka wędzona ostra i słodka.

Paprykę obrałam ze skóry i razem z cebulą podsmażyłam na patelni. Następnie w mikserze mielę razem z pomidorami, oliwą z pomidorów i kaszą na gładką masę. Doprawiłam i gotowe.

CHLEB GRYCZANY

Składniki na formę 10/30: 400 g mąki gryczanej, 100 g mąki żytniej, 600 ml ciepłej wody, 50 g drożdży, 1 łyżka soli, 1 łyżka octu balsamicznego, 100 g płatków owsianych, 100 g siemienia lnianego niemielonego, 100 g pestek słonecznika, 100 g pestek dyni.

Prezentowany na zdjęciu chleb zrobiłam dodając jedynie po dwie łyżki siemienia, pestek dyni i słonecznika bo mi wyszły i tylko tyle miałam i też się udał.

Mąkę, sól, pestki, siemię i płatki wrzucam do dużej miski. W garnuszku ciepłej wody rozpuszczam drożdże i dodaję ocet. Wlewam do suchych składników mieszam i wylewam do natłuszczonej formy. Gdy urośnie do linii foremki, wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni smarując ok dwoma łyżkami wody wierzch chleba. Piekę ok 50 minut. Studzę na kratce.
Chleb wygląda przed pieczeniem tak:

                                                                     by Alex

A po upieczeniu i przekrojeniu tak:

                                                                   by Alex

Jest wilgotny, chrupiący z zewnątrz i dzięki pestką w środku.


1 komentarz: