wtorek, 4 listopada 2014

Kotlety jarzynowo-jaglane...

Kotlety do wszystkiego: do obiadu, do chleba, jako dodatek, do bułki, jako burger i jako przekąska same w sobie. Proste w przygotowaniu, choć sam proces tworzenia ich chwilkę zabiera.

                                                                      by Alex


KOTLETY JARZYNOWO-JAGLANE

Składniki: szklanka kaszy jaglanej, 1 duża marchewka, ćwiartka średniego selera, 1 pietruszka korzeń, por ok 5 cm, 1 cebula, garść posiekanej pietruszki zielonej, sól, pieprz ziołowy, curry, kurkuma, papryka wędzona ostra, słodka papryka, 2 łyżki zaparzonych płatków owsianych, 2 łyżki kaszy manny, 2 łyżki bułki tartej, bułka tarta do obtoczenia kotletów.

Kaszę ugotowałam w 2,5 szklankach wody. 5 łyżek odłożyłam na pastę. Marchewkę, seler i pietruszkę starłam na tarce o małych oczkach. Wrzuciłam na patelnię razem z posiekanym porem. Poddusiłam z dodatkiem soli i pieprzu. Następnie wrzuciłam do kaszy, dodałam podsmażoną cebulę, natkę i wymieszałam dokładnie z przyprawami. Wrzuciłam celem zagęszczenia masy płatki, kaszę i bułkę tartą. Wymieszałam, uformowałam kotleciki, obtoczyłam w bułce tartej i smażyłam na złoty kolor.

Podałam z sałatką z pomidora, ogórka kiszonego i kapusty pekińskiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz