poniedziałek, 10 listopada 2014

Niedzielny obiad...

Po mało przespanej nocy z powodu choroby mojej Natki i jej całonocnego kaszlu postanowiłam zrobić sobie coś innego niż zawsze na obiad. Z pomysłu mojego wyszedł taki oto talerz pyszności:

                                                                            by Alex

A więc, mamy tu następujące smakołyki:
  • paprykę nadzianą pastą z tofu wędzonego
  • potrawkę z cukinii
  • zawijasy z cukinii z pastą z fasoli i z pastą z tofu
Może zacznę od przepisów na pasty, bowiem pojawiają się tu dwie:

PASTA Z WĘDZONEGO TOFU

Składniki: 1 wędzone tofu PANDA, 10 czarnych oliwek, 5 zielonych oliwek, słoiczek suszonych pomidorów w zalewie oliwnej, szczypta pieprzu.

Tofu zmiksowałam z pomidorami i częścią oliwy na gładką masę, następnie dodałam pokrojone drobno oliwki.

ZIELONA PASTA Z FASOLI

Składniki: szklanka ugotowanej i obranej ze skórki białej fasolki, 3 łyżki pesto z zielonej pietruszki, 2-3 łyżki oliwy, sól, pieprz

Wszystkie składniki zmiksowałam ze sobą na gładką masę.

PAPRYKA NADZIANA WĘDZONYM TOFU

Składniki: 1 czerwona papryka, pasta z tofu, kiełki rzodkiewki, pasta z wędzonego tofu

Paprykę umyłam, obrałam ze skóry, lekko posoliłam i nadziałam pastą z tofu. Na koniec dodałam kiełki rzodkiewki.

POTRAWKA Z CUKINII

Składniki: 1 mała cukinia, 1 żółta papryka, czerwona cebula, sól, pieprz, wędzona papryka

Wszystkie składniki kroję na drobne paski i podsmażam z przyprawami na oleju, aby lekko zmiękły i połączyły się smaki.

ZAWIJASY Z CUKINII

Składniki: 7 plastrów cukinii (ja ścinałam nożykiem do sera), pasta tofu, zielona pasta fasolowa, sos sojowy, oliwa z oliwek, 7 oliwek

Plastry cukinii zamarynowałam w oliwie i sosie sojowym. Następnie na plastrze cukinii rozsmarowałam pastę dałam oliwkę i zwinęłam.

Oczywiście nie całe pasty zostały do tego wykorzystane, pozostała część  "robi" za smarowidło do chleba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz