czwartek, 9 października 2014

Wariacja Curry od Oli...

Sezon dyniowy w pełni. Były placki, potrawka, zupa czas więc na curry. Wg znawców to pewnie za dużo powiedziane curry, ale to moja wariacja i uważam bardzo udana. Po raz pierwszy z dodatkiem mleczka kokosowego i przyznam szczerze nigdy więcej bez niego ta potrawa nie pojawi się na moim stole. Mleczko nadało specyficznego aromatu, gęstości. Polecam. Do curry podałam ryż basmati, nieco inna kuchnia, ale ja go lubię i cieciorkę z dodatkami, całość prezentowała się tak:

                                                                      by Alex

CURRY DYNIOWE

Składniki curry: 1,5 kg dyni, 1 czerwona papryka, 2 cebule, 6 ząbków czosnku, ok. 200 gram liści szpinaku baby, 2 łyżki przecieru pomidorowego, puszka mleka kokosowego, curry, curry ostre, sól, pieprz, garam masala, kumin rzymski, papryka słodka i ostra.

W garnku zeszkliłam cebulę (pokrojoną w piórka) z czosnkiem i przyprawą curry. Dodałam dynię i dusiłam pod przykryciem, gdy dynia zaczęła mięknąć dodałam paprykę pokrojoną w kostkę i resztę przypraw oraz przecier. Dusiłam chwilkę i dodałam mleczko kokosowe. Wszystko ponownie poddusiłam dodając w razie potrzeby przyprawy. Na koniec wrzuciłam liście szpinaku, wymieszałam i po 5 minutach wyłączyłam

Składniki ryżu: 2 woreczki ryżu basmati, garść posiekanej pietruszki, 1 cebula

Ryż ugotowałam, następnie podsmażyłam na patelni z cebulą pokrojoną w kostkę i pietruszką.

CIECIORKA Z DODATKAMI

Składniki: 1 cebula, szklanka ugorowanej cieciorki, 4 ząbki czosnku, ok. 100 gram liści szpinaku, 1/2 żółtej papryki.

Cebulę pokroiłam w piórka, podsmażyłam na oleju dodałam czosnek i paprykę.  Po chwili wrzuciłam szpinak. Mieszając, poddusiłam całość do momentu, aż liście zmiękną dodałam cieciorkę i gotowe. Przyprawiłam jedynie solą i pieprzem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz