piątek, 3 października 2014

Cukinia...

Tak jak obiecałam, cukinia dostała się w moje ręce i powstała z niej wariacja plackowa. Oczywiście podana z dodatkami jak to u mnie bywa.

                                                               by Alex

Jedzonko znikło z talerza w tempie oszałamiająco szybkim.

PLACKOWA WARIACJA

Składniki: 2 marchewki, 3 ziemniaki, 1 cebula, ok. 1 kg cukinii, garść posiekanej pietruszki, garść posiekanego szczypiorku, 2 łyżki siemienia lnianego, 3 łyżki zmiksowanych płatków owsianych, 2 łyżki mąki z ciecierzycy, sól, pieprz, pieprz ziołowy, papryka słodka, papryka ostra.

Rozpoczęłam od starcia na tarce o grubych oczkach cukinii, którą lekko posoliłam i zostawiłam na sitku, aby pozbyć się wody. Cebulę posiekałam i podsmażyłam na złoto. Do dużej miski starłam na tarce o grubych oczkach marchewkę, dodałam szczypiorek, pietruszkę i cebulę podsmażoną. Następnie odciśniętą cukinie i starte na tarce o małych oczkach ziemniaki, również odciśnięte z nadmiaru wody. Wszystkie składniki wymieszałam ze sobą dokładnie, przyprawiłam do smaku i smażyłam na patelni na zloty kolor.

Do placków podałam świeżego, ugotowanego kalafiora i paprykowy chutney.

CHUTNEY PAPRYKOWO-POMIDOROWY

Składniki: 1 cebula, 3 pomidory, 3 papryki, sól, pieprz, papryka słodka wędzona, papryka ostra.

Cebulę pokroiłam w piórka, podsmażyłam na złoto, dodałam pokrojoną w paski paprykę i obsmażyłam. Następnie wrzuciłam pokrojone pomidory na 8 lub 16 części w zależności od wielkości. Poddusiłam, aby pozbyć się nadmiaru wody, doprawiłam do smaku i gotowe do podania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz