czwartek, 9 października 2014

Cukinia następne rozdanie...

Ponownie cukinia zagościła na moim stole, nie mogłam się oprzeć temu ślicznemu warzywu na straganie. Ja osobiście cukinię, jak wiele innych warzyw mogę jeść każdego dnia i mi się nie nudzą, już taki sobie człek jestem. Tym razem potrawka z cukinii z kaszą bulgur, którą pierwszy raz w życiu jadłam i pokochałam ją całym sercem.

                                                                           by Alex

Do wykonania POTRAWKI Z CUKINII użyłam następujących składników:

                                                                      by Alex

  • 1,5 kg pokrojonej w kostkę cukinii
  • pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę
  • posiekaną natkę pietruszki
  • pokrojoną w plastry cebulę
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1,5 szklanki ugotowanej cieciorki
  • czosnek, ja użyłam 1/2 główki
  • posiekany szczypiorek ok 3/4 szklanki
  • zieloną pastę curry 2 łyżeczki
  • do tego: sól, pieprz, curry, papryka słodka i ostra
  • kalafior  z bułką tartą i przyprawami
  • kasza bulgur ok. 1 szklanka a do niej trochę posiekanej natki pietruszki i jedna, czerwona, podrumieniona cebula
Zaczęłam od ugotowania kaszy, którą następnie zmieszałam z pietruszką i podsmażoną wcześniej cebulą.
Kalafiora ugotowałam w osolonej wodzie.
Pracę nad potrawką rozpoczęłam od zrumienienia cebuli i czosnku z dodatkiem pasty curry. Następnie dodałam cukinię lekko przyprawiłam i poddusiłam na małym ogniu. Po koło 15 minutach dodałam paprykę, przecier i szczypiorek. Poddusiłam chwilkę, aby się smaki połączyły i dodałam cieciorkę i resztę składników. Poddusiłam jeszcze chwilkę i przyprawiłam do smaku. I gotowe.
W między czasie kalafiora podsmażyłam z olejem, bułką tartą i przyprawami: papryką słodką i curry.





1 komentarz:

  1. Uwielbiam potrawki z cukinii, ostatnio jem je namiętnie. Chyba nigdy mi się nie znudzą :)

    OdpowiedzUsuń