środa, 1 października 2014

Dynia razy trzy...

Jesień się zaczęła, więc zaczynam szaleństwo dyniowe. Kupiłam ostatnio dynię piżmową, miała być spożytkowana na zupę krem, ale postanowiłam utrudnić sobie zadanie i zrobić trio dyniowe.

                                                                          by Alex

A więc trio składało się z: potrawki dyniowej, zupy krem i placków dyniowych.

Zacznę od zupy była to: ZUPA KREM DYNIA PAPRYKOWA

Składniki: 0,5 kg dyni, 3 czerwone papryki, curry, papryka wędzona, 4 ząbki czosnku, pieprz cayenne, sól, 1 szklanka wywaru z warzyw lub rosołek wege.

Paprykę i dynię piekę w piekarniku w temperaturze 180 stopni aż zmiękną. Następnie obieram ze skórek. Do garnka wrzucam dynię, paprykę, czosnek, wywar i po trochu przyprawy. Miksuję dokładnie w razie potrzeby doprawiam mocniej i gotowe. Podaję z prażoną cebulką.

POTRAWKA DYNIOWA

Składniki: 0,5 kg dyni, 1 duży pomidor, 1 średnia papryka czerwona, garść posiekanej natki pietruszki, 1 cebula, curry, papryka słodka i ostra, pieprz, sól.

Cebulę kroję w plastry, dynię w kostkę, pomidora i paprykę również w kostkę. Do woka wrzucam cebulę, szklę ją, dodaję dynię i obsmażam. Następnie dodaję pomidora i duszę całość, aż pomidor odda swoją wodę. Na koniec w woku ląduję papryka, pietruszka i przyprawy. Podduszam chwilkę całość, aby się smaki połączyły, i gotowe. Podaję z kaszą kus kus.

KOTLETY DYNIOWE

Składniki: 0,5 kg dyni, garść posiekanej natki pietruszki, 1-2 ząbków czosnku, 1 cebula, 2 łyżki siemienia lnianego, 3 łyżki płatków owsianych, łyżka płatków drożdżowych, sól, pieprz, ostra papryka, curry.

Dynię wcześniej upiekłam w piekarniku, aby otrzymać puree, cebulę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na patelni. W misce wymieszałam dynię, cebulkę, zmielone płatki owsiane, płatki drożdżowe i siemię lniane, doprawiłam do smaku. Obtoczyłam w bułce tartej i upiekłam na złoto.

I trio dyniowe gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz