sobota, 18 października 2014

Klasyka? Chyba jednak nie!

Napadła mnie ostatnio ochota na pierogi z kapustą i pieczarkami, ale szczerze mówiąc nie chciało mi się lepić, gotować itd. wpadłam więc na pomysł, że zrobię pieczone w piekarniku. Jak wyciągnęłam takie rumiane i pachnące to poszłam za ciosem i upichciłam barszczyk. Połączenie niby klasyczne jednak nie, bo wegańskie.

                                                                          by Alex

                                                                   by Alex

BARSZCZYK Z PIEROGAMI

Składniki na barszcz: 1 kg buraków, 2 liście laurowe, 4 ziela angielskie, 1 cebula, sól, pieprz, przyprawa do zup, majeranek.

Buraki pokroiłam, zalałam wodą i gotowałam z dodatkiem przypraw na małym ogniu. W między czasie zeszkliłam cebulę i dodałam do wywaru. Gdy buraki były miękkie, odcedziłam. Do wywaru wrzuciłam ok. 1 buraka i zmiksowałam wszystko. Barszczyk gotowy.

Składniki na pierogi:

CIASTO: 500 g. mąki pszennej, 25 g drożdży, 1 szklanka ciepłej wody, 1 łyżeczka soli, 1/4 szklanki oliwy lub oleju.

Wszystkie składniki ciasta mieszam ze sobą na gładkie ciasto i odstawiam na ok. 40 min. Po tym czasie wałkuję wykrawam kółka, nadziewam, sklejam i piekę w temperaturze 180 stopni na rumiano.

FARSZ: 1 kg pieczarek, 700 g kiszonej kapusty, 2 cebule, sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy.

Pieczarki kroję w paski i podsmażam razem z cebulą pokrojoną w kostkę, aby zmiękły i odparowała woda. Kapustę kroję i podduszam z zielem angielskim i liściem laurowym. Następnie łączę wszystko, lekko miksuję blenderem, aby masa była bardziej zwarta. I farsz gotowy.



1 komentarz: