sobota, 18 października 2014

Burakburger x3

Powiem szczerze, gdy czytałam o burgerach czy kotletach z buraków myślałam sobie fee. Nie lubię zbytnio buraków, w zupie czy jako zasmażane mogą być, ale nic poza tym. Jednak myliłam się i to poważnie. Ale od początku. Ostatnio, jak pisałam, robiłam barszczyk, zostało mi sporo ugotowanych buraków i mimo moich uprzedzeń zaryzykowałam i postanowiłam przerobić je na burgery. O mamo jakie to cudo smakowe. Pyszne zwarte, a ten kolor, oceńcie sami.
   
 
by Alex
 
                                                                              by Alex
                                                                    by Alex

Podam wpierw przepis na burgera, a potem opowiem o obrazkach.

BURAKBURGER

Składniki: ok. 600 g ugotowanych buraków, 1 duża cebula, szklanka gotowej kaszy kus kus, 2 łyżki mielonego siemienia lnianego, 4 łyżki zmiksowanych płatków owsianych, garść posiekanego koperku, garść posiekanej pietruszki, sól, pieprz, garam masala, ostre curry, kumin rzymski, papryka ostra, bułka tarta, czarny sezam.

Buraki starłam na tarce o małych oczkach, odcisnęłam nadmiar wody, dodałam kus kus, zeszkloną na oleju cebulę i resztę składników. Zmieszałam składniki uformowałam kotlety obtoczyłam w bułce z sezamem i smażyłam na patelni.
W przypadku, gdy masa jest za luźna można dodać trochę mąki, ja zazwyczaj w takich przypadkach dodaję dwie łyżki mąki z ciecierzycy.


A na obrazkach mamy:
  •  Burakburger w bułce sojowej z sałatą rzymską i pieczoną papryką (przepis poniżej)
  • Burakburger klasyczny, pszenna bułka, sałata rzymska, pomidor, ogórek, ketchup
  • A trzecia odsłona burakburgera to obiad z jego udziałem w towarzystwie pieczarek curry, smażonej papryki i podsmażonych ziemniaków

CURRY PIECZARKI

Składniki: 6 pieczarek, 1 cebula, sól, pieprz, curry.

Cebulę kroję w kostkę pieczarki również. Podsmażam w woku do miękkości z przyprawami. Można dodać pietruszkę zielona lub kolendrę.

PAPRYKA ZMAŻONA

Składniki: 1 czerwona cebula, 3 papryki, sos sojowy, pieprz, papryka wędzona, papryka słodka i ostra.

Cebulę kroję w piórka, paprykę w paski, dodaję przyprawy i duszę na patelni, aby lekko zmiękła i nabrała smaku przypraw. Posypuję pietruszką zieloną opcjonalnie.

1 komentarz: