niedziela, 10 stycznia 2016

Domowe nachos..

Wczoraj dopadła mnie chęć na coś niezdrowego czyli na chipsy. Problem polegał na tym, że nikomu się nie chciało ubrać i jechać do sklepu. Wtedy przypomniałam sobie, że kiedyś trafiłam na prosty przepis na nachosy na stronie slowy veggie i postanowiłam go wykorzystać. Bałam się jednak o dostępność w moim domu mąki kukurydzianej, wprawdzie używam ją jako panierki do tofu lub pieczarek, ale zawsze jest jej w domu za mało. Nie tym razem, miałam tyle aby wypróbować przepis. I powiem tyle: nachos były syper.

                                                                       by Alex
NACHOS

Składniki: 200 g mąki pszennej, 200 g mąki kukurydzianej, szklanka 250 ml wrzątku, 6 łyżek oleju lub oliwy z oliwek, sól. przyprawy ulubione.

Wszystkie składniki mieszam dokładnie, wyrabiam ciasto i odstawiam je na 30 minut. Następnie wałkuję ciasto bardzo cienko wycinam trójkąty i piekę w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez ok. 10 minut. Z podanych składników wychodzi całkiem sporo nachos.

A do tej pyszności podałam ostry sos pomidorowy, który powstał z podsmażenia 1 cebuli z 2 ząbkami czosnku, do tego dodałam puszkę pomidorów. Doprawiłam solą, pieprzem, papryką słodką i ostrą i przesmażyłam, aby sos zgęstniał. Wyśmienicie smakował z nachos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz