poniedziałek, 25 stycznia 2016

Buraki dwa...

Zastanawiam się o co chodzi ostatnio moim kupkom smakowych, że domagają się buraków. I nie ma znaczenia czy jest to barszcz czy burger byle burak był. I tak oto powstały dwie propozycje burakowe:

by Alex
 
BURGERY BURACZANE w towarzystwie smażonych buraczków, szpinaku i frytek z batatów.
 
 
BURGERY powstały z ugotowania szklanki kaszy jaglanej do tego starłam na tarce o małych oczkach upieczone w piekarniku buraki (6 sztuk). Następnie dodałam pęczek zielonej pietruszki, sól, pieprz, paprykę wędzoną, chili, 4 łyżki mielonego siemienia lnianego oraz dwie łyżki czarnego sezamu. Jako dodatek wystąpiła również 1 posiekana drobno i podsmażona cebula. Wszystko dokładnie wymieszałam, uformowałam burgery i piekłam w piekarniku około 40 minut po 20 z każdej strony. Z tej ilości wyszło mi ok 20 burgerów.
 
FRYTKI z batatów to bataty pokrojone w paski jak na frytki wymieszane w misce z przyprawami i olejem u mnie z wędzona papryką, ziołami prowansalskimi i odrobiną soli. Następnie upieczone w piekarniku w temp. 190 stopni.
 
BURACZKI  ZASMAŻANE to buraczki upieczone w piekarniku, starte na tarce o drobnych oczkach i podsmażone na patelni na oleju kokosowym z solą i pieprzem.
 
 
SZPINAK liście szpinaku zostały podduszone na patelni z dodatkiem sosu chili czosnkowego, czosnku, soli i pieprzu. 
 
 
by Alex

BURGER to burger buraczany opisany wyżej, liście szpinaku, ogórek kiszony i bułka z dobrej piekarni. Oczywiście trochę ketchupu i sosu śliwkowo-żurawinowego wprawdzie kupnego, ale już się szykuję na zrobienie własnego, domowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz