niedziela, 7 sierpnia 2016

Wspomnienie wakacji w Gąskach

Po raz kolejny na letni wypoczynek wybraliśmy się z rodzinką do Gąsek. Wspaniałe miejsce cisza, spokój, ładna plaża i wspaniali ludzie. Wprawdzie dla weganina, który lubi się stołować w knajpkach miejsce problemowe, choć i to można rozwiązać jak się ładnie poprosi. Ja jak zawsze wolałam jednak sama przygotowywać potrawy szybciej, prościej i co tu dużo ukrywać taniej.
Zrobienie jedzonka nie było trudne z racji bardzo dobrego zaopatrzenia w świeże jarzyny i owoce na straganie obok. Powstawały z tych składników proste i smaczne potrawy wymagające jedynie paru chwil na ich przygotowanie.
Oto kilka z tych smakołyków:

                                                                     by Alex

Makaron powstał przez podsmażenie cebuli z pieczarkami gdy zaczęły się rumienić dodałam pomidory pokrojone w kostkę. Na sam koniec dodałam roszponkę i doprawiłam solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi.

                                                                      by Alex

Sałatka z kaszą kus kus. Do przygotowanej i lekko posolonej kaszy kus kus dodałam podsmażone pieczarki, pokrojoną rzodkiewkę, pomidora i szczypiorek. Doprawiłam solą, pieprzem, odrobiną oliwy z oliwek i bazylii.

                                                              by Alex

Prosta sałatka powstała na bazie roszponki, pokrojonych pomidorów, rzodkiewek i szczypiorku z dodatkiem białej fasoli. Doprawiona solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi.

                                                                        by Alex

Każdego ranka po przebudzeniu udawałam się na spacer z kijkami. Korzystałam z pogody, powietrza i kojącego nerwy szumu morza.
Jako śniadanie wystąpiły sałatka z roszponki i z kus kus.

                                                                              by Alex

Zupa pomidorowa powstała na bazie vege rosołku. Podsmażyłam cebulkę, dodałam czerwoną soczewice zalałam rosołkiem, gotowałam do miękkości następnie dodałam przecier pomidorowy. Podałam z makaronem.

                                                                        by Alex
Moje uzależnienie wprawdzie jedno z wielu, ale w sezonie gdy bób jest pyszny i świeży nabiera ono mocy. Mamy tutaj bób podsmażony z cebulką, pieczarkami, rzodkiewkami, papryką i pomidorem. Podany z chlebem żytnim.

                                                                       by Alex

To śniadanie to przykład na to, że i sklepowe specjały są pyszne. Mamy tu chlebek z sojowym pasztetem, kiełbaski sojowe z cebulą  i pieczarkami do tego mega prosta sałatka z roszponki i pomidora do tego przepyszne czereśnie.

                                                                          by Alex

Jak dla mnie fajne połączenie kasza kus kus z podsmażoną cebulką, kiełbaską sojową pieczarkami, pomidorem i pietruszką zieloną.


                                                                             by Alex
Mieszanka bobu z pomidorem, cebulą i roszponką.

                                                                       by Alex

Jeden z kilku grill jakie przygotowywałam - pieczone w folii ziemniaczki, pieczone pomidory, kukurydza i kiełbaska sojowa.

                                                                         by Alex

Tofucznicza z cebulą, pomidorem i szczypiorkiem, z solą, pieprzem i wędzoną papryką. Podczas tego pobytu okazało się, że tofucznica super smakuje nawet bez czarnej soli.

                                                                      by Alex

Ziemniaczki podsmażone z wędzoną papryką i szczypiorkiem do tego tofu w przyprawie na grill.


                                                                          by Alex

Kolejny przykład grillowej pyszności - piramidki z cukinii, pomidorka i cebuli z ziołami prowansalskimi i kukurydza.


                                                                          by Alex

Kasza orkiszowa z dodatkiem kukurydzy, cukinii, pomidorów,papryki i cebuli.

Fajnym dodatkiem była kukurydza. W sezonie kupuję kolby, gotuję jej i nożem ścinam ziarenka.

                                                                       by Alex
Bób z cebulą, kukurydzą i pomidorem do tego bułka żytnia.

Były też i dodatki procentowe
                                                                             by Alex

                                                                            by Alex

oraz dodatki, które pochodziły bezpośrednio od osoby, która te hodowała.
Dawno nie jadłam tak pysznych czereśni i malin jak w Gąskach.

                                                                            by Alex

                                                                     by Alex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz