wtorek, 23 sierpnia 2016

Ciasto drożdzowe

Dla jednych nuda, dla innych wspomnienie z dzieciństwa. Ja pamiętam, że w moim domu ciasto drożdżowe było od zawsze. Bardzo często robiłam w wersji z posypką, z owocami lub w formie rogalików. Dzisiaj kiedy robię wersję wegańską postanowiłam nadać jej nieco innego wyglądu. Natrafiłam na taki sposób skacząc po stronach o gotowaniu. Wykorzystałam sposób ten do zrobienia drożdżowego z dodatkiem dżemu.

                                                                            by Alex

Ciasto drożdżowe (mała tortownica)

Składniki: 2,5 szklanki mąki, 1/4 szklanki oleju, 1/2 szklanki mleka, 50 g drożdży, 5 łyżek cukru pudru.

Wszystkie składniki suche mieszam z mieszanką mleka drożdży i oleju. Odstawiam na godzinę do wyrośnięcia. Następnie wałkuję i wykrawam szklanką kółka jak na pierogi. Nakładam na siebie 4 kółka zwijam przekrawam na pół wychodzą mi dwie różyczki. Tak postępuję z resztą ciasta aż do przykrycia całej tortownicy. Górę smaruję mlekiem i piekę ok 40 minut w temp. 180 stopni. Podaję z domowym dżemem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz