piątek, 19 grudnia 2014

Placki ziemniaczano-pieczarkowe...

Uwielbiam pieczarki, choć jedna rzecz mnie denerwuje, kupuję piękne jasne pieczarki, a na drugi dzień, gdy je obrabiam są bardzo ciemne. Ponoć rozwiązaniem jest dodanie cytryny, ale nie działa to. Tym razem właśnie na takie trafiłam pieczarki dlatego placki nie do końca mi się podobały zewnętrznie, ale jeśli chodzi o smak były rewelacyjne.

                                                                       by Alex

PLACKI ZIEMNIACZANO-PIECZARKOWE

Składniki: 8 ziemniaków, 1 duża cebula, 10 pieczarek, 3 ząbki czosnku, sól, pieprz, siemię lniane, mąka sojowa, 1/2 pęczka zielonej pietruszki.

Pieczarki drobno pokroiłam i podsmażyłam na patelni. Ziemniaki obrałam i starłam na tarce o małych oczkach. Do ziemniaków dodałam pieczarki, starty na tarce o małych oczkach czosnek i bardzo drobno posiekaną cebulę i pietruszkę. Wszystko dobrze doprawiłam i zagęściłam masę mąką i siemieniem lnianym. Smażyłam na oleju na "złoto".

SOS BIAŁY CZOSNKOWY

Składniki: puszka białej fasoli, 3 ząbki czosnku, 1/2 pęczka pietruszki, 1/2 zielonego ogórka, sól, pieprz, 1-2 łyżki oliwy z oliwek.

Ogórka starłam na tarce o małych oczkach. Resztę składników zmiksowałam na gładką masę, dodałam ogórka wymieszałam i doprawiła.

Czerwony sos na górze to ketchup domowy z kabaczka i pomidorów, który robiłam w ramach zamykania lata w słoikach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz